|
|
|
|---|---|
|
Kan någon förklara vad som kan vara orsaken till detta: 1) Hade problem med SI-indikator och fick besked att batterierna var troligen slut. 2) Skulle byta batterier, men hade sönder kretskortet... 3) Skaffade "nytt" kretskort på skrot samt bytte batterierna i denna. 4) Funkade fint i ca. 80 mil, men nu har varvräknaren börjat lägga av... Den funkar direkt vid start och så länge bilen ej rullar! Kör jag ca. 10 meter stoppar den och "Inspection" börjar blinka (brukar väl normalt lysa fast om det är dags för service). Nu undrar jag om detta kan ha något samband med att jag endast bytte kretskortet + batterier och inte hela mätarhuset? Faktum är att min bil har gått 39.000 mil medan det jag skaffade på skroten endast gått 13.000 mil... Kan det bli någon slags konflikt här, tro??? | |
ronnie |
Laddade du batterierna innan, ett måste. /Ronnie |
|
Nej, jag laddade inte batterierna då de redan hade en spänning på 3,25 volt. Det är lithium batterier av fabrikat "Sanyo". Du tänker kanske på "vanliga" Nickel-Kadmium... de bör helt säkert laddas innan... Tror du man måste ladda dem ändå och iså fall hur gör man det? |
|
|
har det löst dig? Isåfall hur? Tacksam för svar! |
|
|
Hehe, ja det var ju ett tag sedan... drygt 8 år. Tyvärr minns jag inte mycket av detta, tror det handlade om en 518i -90. Sålde för övrigt bilen i norge och jag tvivlar på att jag sålde den med denna defekt. Kör idag Mercedes, men märkligt hur man glömmer det tråkiga och bara minns det som var bra... det är ofta jag saknar mina gamla BMW's :-) De var ju trots allt inte helt felfria de heller. |
|
|
Haha, tack så mycket! Såg inte att det va för så länge sen, hehe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.