AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
770

Jag kommer inte in, vad gör Jag?

Om
72
Omaha
750ia -88
Hej,
Jag har ställt av bilen och efter nu tänkta Jag börja göra iordning
den för påställning men batteriet är helt dött så Jag kommer helt
enkelt inte in nu. Jag har larm med fjärr som är kopplat till centrallåset. Jag har naturligtvis provat med nyckeln på bägge sidor utan resultat, stendött. Tegelsten genom rutan eller?

Mvh
Omaha

Om
72
Omaha
750ia -88
Sorry för första meningsbyggnaden, Jag är inte full. (tyvärr)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du provat att hålla ut dörrhandtaget när du vrider om nyckeln?
Det behövs för att man skall kunna "nödöppna" dörren med nyckel om dead-lock-funktionen har aktiverats.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Öppna huven genom att på förarsidan ta bortgallret vid srtålkastarna. innanför det sitter "huvlåset", tror man trycker upp den lite så hoppar huven upp o du kan ladda på lite spänning. Behövs inte lång laddning för att du ska kunna låsa upp. Finns fler sätt, men det här tycker jag är enklast.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Jo, kanske ett bättre. Om du på förarsidan kan få "mekanisk" kontakt med låset genom att dra ut handtaget sakta samtidigt som du rör nyckeln. Man ska kunna känna hur den tar. Klumpigt beskrivet jag vet.
DI
176
DIAMOND
BMW X3 (G01, F97) 30e -21
Har själv råkat ut för detta och ett mycket enkelt sätt är att göra som Johan B har skrivit dvs. det med dörrhandtaget.

Lycka Till

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Lås upp bagageluckan med nyckeln och ta loss bagagerumsbelysningen och koppla på 12V där, och sedan kan du låsa upp bilen med nyckeln som vanligt, det brukar fungera perfekt för mig.

BMW CS #5139
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Testa att söka, det finns 1 miljon trådar om detta problem. Lyfta handtaget och vrida (hårt vid behov) om nyckeln på vänster eller höger sida brukar vara den enkla lösningen innan man börjar ladda via bakluckan.

//Magnus

Om
72
Omaha
750ia -88
Tusen tack för hjälpen!
Jag gick ner till garaget och provade direkt, funkade perfekt med att hålla ut dörrhandtaget och vrida samtidigt. Toppen!!!

Mvh
Omaha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.