AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
881

Värstingbromsar?

Crusty
Tja! Har funderat på en sak! Att det viktigaste på bilen e bra bromsar! jag menar en bil som e skit snabb men med underdimensionerade bromsar? hur bra går det? OK jag har en 318-93 men ja har funderat i att investera i ett par värstinbromsar fram till(bak sitter ju hemska trummor!) men det e ju framtill man bromsar me´st! Så jag kollade efter Komplett BREMBO-kit, hittade ett til SAAB 9-5 PRIS? 22.500:- RÅN!!
Det finns säkert billigare, kanske TAR-OX? Gör det stor skillnad med bara ventilerade skivor? Jag vill typ ha 4-kolvs ok! Hur funkar det me ABS då? slitagesensorn? Vad kostar enbart stålspunnaslangar?
Många frågor! Men jag skulle gärna få lite svar så e det nån som vet så svara gärna!

"The Blue BMW"
Crusty
Hallå....Ingen som vet???
Det är bara AP-Racing och Brembo som tillverkar racingbromsok med kvalité.
Alcon också om man vill betala. Porsche original = Brembo. Sen är det i fallande
skala med priset. Det finns stora bromsok som flexar vid belastning och det är
inte mycket att ha. 22500.- är inte så farligt dyrt för Brembo.
Bromsar är inte biligt!!!!!!
Men många glömmer bort bromsarna o väghållning när dom trimmar motorn och lättar karossen..

Satsa friskt...det lönar sig!!!

bengan

2,7L M20
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
köp mina brembo porche ok nya till boxter s 2001

limmo power
Crusty
Vad går ett par borrade skivor på då t.ex av märket BREMBO?

"The Blue BMW"
Jompa
Jag kollade på ett paket med racing bromsar (skivor och ok) hos brembo kan inte exakta priset men det var mellan 30-40.000kr så billigt är det inte. detta var till min förra 328ic -96
"johan"
www.carfashion.nu har Movit bromsar.
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
crusty ja kan fixa org porche skivor till bra pris eller andvänd 850csi skivor

limmo power
Crusty
hur mycket går dom på då?
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
gt3 ger jag ca 1300st turbo--boxter ca1000 rejäla doningar

limmo power
Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
kolla på www.khmotorsport.se

Har AP-racing bromsar

MVH bmwdriver
318iS 1988
BMWCS[Syd]#4324
www.bmwdriver.cjb.net
Crusty
passar Boxterns bromsar på en 318??
sen verkar ju i så fall 1000spänn vara lite billigt men hur gammla e dom då?

"The Blue BMW"
Jo
744
Jonhny
745 -85
Rejäla skivor och ok runt om skulle kosta vad?
325 -87 ska det sitta på, men man får väl göra egna adapters. Huvudbromscylinder ?
Jo
744
Jonhny
745 -85
Rejäla skivor och ok runt om skulle kosta vad?
325 -87 ska det sitta på, men man får väl göra egna adapters. Huvudbromscylinder ?
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
crusty duger det med nya skivor porche org?? man måste tilverka en dapter till oken lite pill men det finns färdiga satser med ok skivor kostar ca 27-28000 om du vill slippa jobba jag vill ha 4500 för oken!!

limmo power
Väl MOVIT bromsar framför AP-racing eftersom oken är tätade

Länk
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Crusty: Vill du komma lite billigare undan kan du satsa på Tar-Ox. Jag har detta på min 325 och är jättenöjd. Köpte T`s skivor, belägg och stålspunna slangar. Original slitagegivare och plåtbleck. Lämnade bilen hos en aukt. BMW och lät de montera på hela klabbet. 9 tusenlappar för alla prylar + arb.kostnad. Skillnad som dag och natt!! Aldrig ngn fade, enormnt bett. På Ring Knutstorps långa raka bromsar jag ca 35 meter senare nu..

Gjorde detta innan jag köpte M3`an. Tyckte efterhand att en cab ska man inte ligga och dra på bana med..

Kommer att göra samma uppgradering på M3`an så fort plånboken tillåter..

/// Better Make Way \\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.