|
|
|
|---|---|
Crusty |
Tja! Har funderat på en sak! Att det viktigaste på bilen e bra bromsar! jag menar en bil som e skit snabb men med underdimensionerade bromsar? hur bra går det? OK jag har en 318-93 men ja har funderat i att investera i ett par värstinbromsar fram till(bak sitter ju hemska trummor!) men det e ju framtill man bromsar me´st! Så jag kollade efter Komplett BREMBO-kit, hittade ett til SAAB 9-5 PRIS? 22.500:- RÅN!! Det finns säkert billigare, kanske TAR-OX? Gör det stor skillnad med bara ventilerade skivor? Jag vill typ ha 4-kolvs ok! Hur funkar det me ABS då? slitagesensorn? Vad kostar enbart stålspunnaslangar? Många frågor! Men jag skulle gärna få lite svar så e det nån som vet så svara gärna! "The Blue BMW" |
Crusty |
Hallå....Ingen som vet??? |
|
Det är bara AP-Racing och Brembo som tillverkar racingbromsok med kvalité. Alcon också om man vill betala. Porsche original = Brembo. Sen är det i fallande skala med priset. Det finns stora bromsok som flexar vid belastning och det är inte mycket att ha. 22500.- är inte så farligt dyrt för Brembo. |
|
|
Bromsar är inte biligt!!!!!! Men många glömmer bort bromsarna o väghållning när dom trimmar motorn och lättar karossen.. Satsa friskt...det lönar sig!!! bengan 2,7L M20 |
|
|
köp mina brembo porche ok nya till boxter s 2001 limmo power |
|
Crusty |
Vad går ett par borrade skivor på då t.ex av märket BREMBO? "The Blue BMW" |
Jompa |
Jag kollade på ett paket med racing bromsar (skivor och ok) hos brembo kan inte exakta priset men det var mellan 30-40.000kr så billigt är det inte. detta var till min förra 328ic -96 |
"johan" |
www.carfashion.nu har Movit bromsar. |
|
crusty ja kan fixa org porche skivor till bra pris eller andvänd 850csi skivor limmo power |
|
Crusty |
hur mycket går dom på då? |
|
gt3 ger jag ca 1300st turbo--boxter ca1000 rejäla doningar limmo power |
|
|
kolla på www.khmotorsport.se Har AP-racing bromsar MVH bmwdriver 318iS 1988 BMWCS[Syd]#4324 www.bmwdriver.cjb.net |
|
Crusty |
passar Boxterns bromsar på en 318?? sen verkar ju i så fall 1000spänn vara lite billigt men hur gammla e dom då? "The Blue BMW" |
|
Rejäla skivor och ok runt om skulle kosta vad? 325 -87 ska det sitta på, men man får väl göra egna adapters. Huvudbromscylinder ? |
|
|
Rejäla skivor och ok runt om skulle kosta vad? 325 -87 ska det sitta på, men man får väl göra egna adapters. Huvudbromscylinder ? |
|
|
crusty duger det med nya skivor porche org?? man måste tilverka en dapter till oken lite pill men det finns färdiga satser med ok skivor kostar ca 27-28000 om du vill slippa jobba jag vill ha 4500 för oken!! limmo power |
|
|
Väl MOVIT bromsar framför AP-racing eftersom oken är tätade Länk |
|
|
Crusty: Vill du komma lite billigare undan kan du satsa på Tar-Ox. Jag har detta på min 325 och är jättenöjd. Köpte T`s skivor, belägg och stålspunna slangar. Original slitagegivare och plåtbleck. Lämnade bilen hos en aukt. BMW och lät de montera på hela klabbet. 9 tusenlappar för alla prylar + arb.kostnad. Skillnad som dag och natt!! Aldrig ngn fade, enormnt bett. På Ring Knutstorps långa raka bromsar jag ca 35 meter senare nu.. Gjorde detta innan jag köpte M3`an. Tyckte efterhand att en cab ska man inte ligga och dra på bana med.. Kommer att göra samma uppgradering på M3`an så fort plånboken tillåter.. /// Better Make Way \\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.