|
|
|
|---|---|
|
Finns det några bra tips på att hålla färgat skinn i trim? Nu är det kanske för kallt för detta men inte helt fel att få veta det, vad man ska göra. MvH Bmw 4-ever | |
|
Har samma fråga. Har bicolor-skinn i estorilblått och på vissa utsatta ställen har det färgade skinnet spruckit och man ser den neutrala färgen på skinnet under. Kan man "måla" i med ny blå färg och sen rengöra + fetta in det med de sedvanliga medlen? /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Det verkar inte finnas så mycket erfarenhet av färgat skinn på detta forumet! Antagligen ovanligt med färgat skinn. Om det hjälper så har jag gul/svart skinn klädsel i stolarna! Inga fler som har såndan klädsel? MvH Bmw 4-ever |
|
|
När det gäller sprucket, färgat skinn finns det behandlingar där man fyller i sprickorna med ett slags "skinnspackel". Därefter sprutmålar man skinnet med en speciell färg. Jag har inte utfört detta själv, men på fiman där jag jobbade tidigare hade vi tillgång till denna utrustning. En kille där fixade till ett par röda skinnstolar till en Corvette och jag måste säga att det blev riktigt bra. Hur det är med hållbarheten vet jag tyvärr inte. Märket på produkten var för övrigt Lahega. |
|
|
Ztephan -> Finns produkten i Estorilblått? Säljer inte bmw något liknande? /// Viktor Mer mos till folket |
|
| Det finns flera trådar om läderfärg. Leather Master, Gliptone och Colourlock är några produkter. Sök på nätet och fråga i affärer som säljer skinnmöbler och skinnjackor. Det finns även bilsadelmakare som säljer läderfärg. | |
|
ViccoA: Vet inte om BMW säljer något liknande. Lahega som är de enda som jag har erfarenhet av har ett antal kulörer. Vilka det är och hur bra de stämmer mot t.ex. Estorilblått vet jag tyvärr inte. Går säkert att blanda efter behov. Tipset är att höra med någon duktig sadelmakare inom området eller mångsidig rekonditionerare. Att göra jobbet själv med t.ex. Lahegas produkter är både dyrt och svårt. Minns inte exakt vad nödvändig utrustning kostade, men det är säkert vettigare att anlita någon om man vill få det bra. |
|
|
Ztephan, Jörgen L: Tack för tipsen! =) /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Kolla på Länk. Bra service & priser. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.