AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
674

Vibrationer i två bilar på mindre än en vecka,vad gör jag för fel?

Mberg
Skulle åka till jobbet en dag och när jag kom upp i 80-90 så började det skaka i ratten, väldigt mycket. Har lånat mammas merca diesel -88 i några dagar och idag när jag åkte en sväng så var det lika dant med den förutom att det kom mellan 90-100.
Vad kan det vara? Dåliga bussningar,spindelleder,obalans? Hade hoppats på is.. men nu är det ju + grader ute..
Ch
44
Chrillos
M535i -87
Kan vara flera orsaker...
glapp i styrleder är ett ganska vanligt fenomen som gör att det kan vibrera i just dom farterna du nämner...
kan vara obalans i framvagnen som åtgärdas med en framvagnsinställning...

Ch
44
Chrillos
M535i -87
Kan slutkörda vara bussningar i framvagnen som du säger...

Det kan även vara skeva bromsskivor som orsakar vibrationerna. Många som har detta problem vid högre hastigheter eller vid inbromsning från högre hastigheter.
pe
107
pebebenny
Bmw 530ia -89
kan även vara något enkelt som is slask inuti fälgen behövs inte så mycket för att få oballans kolla det
273
Pärlan
BMW 523i -96
Hej.
Gamla däck som vid stillastående tenderar att bli "platta" när de står parkerade. Kallt klimat bidrar till att hjulen inte "rätar ut sig" lika fort som under sommartid. Kanske? / Jonatan

BMW - För att det känns rätt!
Mberg
tack. det kontiga är ju att det blivit samma fel på två bilar nästan samtidigt. min bil är nästan för fin som vinterbil.. iallfall med min ekonomi.. =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.