|
|
|
|---|---|
Mberg |
Skulle åka till jobbet en dag och när jag kom upp i 80-90 så började det skaka i ratten, väldigt mycket. Har lånat mammas merca diesel -88 i några dagar och idag när jag åkte en sväng så var det lika dant med den förutom att det kom mellan 90-100. Vad kan det vara? Dåliga bussningar,spindelleder,obalans? Hade hoppats på is.. men nu är det ju + grader ute.. |
|
Kan vara flera orsaker... glapp i styrleder är ett ganska vanligt fenomen som gör att det kan vibrera i just dom farterna du nämner... kan vara obalans i framvagnen som åtgärdas med en framvagnsinställning... |
|
|
Kan slutkörda vara bussningar i framvagnen som du säger... Det kan även vara skeva bromsskivor som orsakar vibrationerna. Många som har detta problem vid högre hastigheter eller vid inbromsning från högre hastigheter. |
|
| kan även vara något enkelt som is slask inuti fälgen behövs inte så mycket för att få oballans kolla det | |
|
Hej. Gamla däck som vid stillastående tenderar att bli "platta" när de står parkerade. Kallt klimat bidrar till att hjulen inte "rätar ut sig" lika fort som under sommartid. Kanske? / Jonatan BMW - För att det känns rätt! |
|
Mberg |
tack. det kontiga är ju att det blivit samma fel på två bilar nästan samtidigt. min bil är nästan för fin som vinterbil.. iallfall med min ekonomi.. =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.