AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
623

Sänkning på e30 320i

Jag har nu blivit sugen på att sänka min bil, eftersom fjädrar o dämpare är ganska slitna på bilen. Men min fråga är då om jag kan behålla mina 14" hjul eller om jag Måste köpa andra fälgar? Går det bra att sänka 40mm bak & 60mm fram, eller kommer det inte gå? Ända problemet i dagsläget är att jag måste slita loss min dragkrok om jag ska sänka. Den tar i ibland redan nu i dagsläget nämligen... :)

Tacksam för svar... Mvh

//Fredda
Niclas.S
Hur i hellskotta kan dragkroken ta i!? Har du några fjädrar överhuvudtaget? Jag skulle gissa att de är kapade och i så fall kommer bilen att bli högre med 60/40 sänkning

OO=00=OO
Haha. Nejnej. Tro mig. Min bil är helt orginal. Men du har inte sett mitt drag. Det hänger ner en j*vla bit. Vet inte vad det är för märke på dragkroken. Men med mycke folk i bilen så skrapar det i när man åker över trottoarkanter eller dyl. Jag kanske förklarade lite dåligt... Men mitt drag är som sagt speciellt. ;) Sticker ner långt som fan...

//Fredda
Bilen är väldigt hög nu alltså... Det är dragkroken som är problemet....

//Fredda
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
60/40 sänkning blir jättebra...men då får du nog ta bort kroken bak om den är som den är nu,är iaf inte speciellt snyggt med dragkrog så :)
Okej. Det låter bra det... Nej precis, har tänkt på det jag med! Jag använder dessutom inte bilen som dragbil, så dragkrok är bara onödigt för min del. :) Är det¨nån som har en bild på en e30 med orginalhjul o typ 60/40 sänkning eller liknande? Blir det inte väääldigt lågt?

Mvh

//Fredda
Jag vill också se bilder på 60/40. Det låter rackarns lågt fast det blir väl ett problem först när vägen blir för kass eller farthindren för jobbiga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.