AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
938

Lossa inredningen - Hjälp

Hej..Allt bra med er i snön?

Jag hade tänkt att lossa inredningen på insidan av dörrarna för att kunna ta och byta högtalare i dörrarna samt byta ut listen i dörren till en speciallackad list i bilens färg.

Allt är kanon, tills jag inte fattade hur jag skulle bete mig för att få loss insidan av dörren ifrån dörren om ni förstår vad jag menar.

Sitter fast i någon skruv eller nåt där man ändrar sidospeglarna...och hur fasen lossar man den därifrån??

Någon som vet....

MVH Fredrik
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Du får ta bort knappen som är till justering av speglarna.
Knappen får du bort genom att pilla försiktigt med en skruvmejsel. Innanför där sitter en torx-skruv. Underkanten och sidorna sitter med 6st clips.

//Hans
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
En länk till hur det ser ut.
Länk

//Hans
ok, skitbra!
Synd att jag inte har någon torksnyckel bara ;)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skruva i bil utan en vettig uppsättning verktyg är ju dömt att misslyckas.. Yatooil, köp ett ordentligt set från tex Kamasa. Jag har kitet K9100P längst ner på sidan Länk och det räcker för det mesta, under tusingen i inköp.

Det svåraste är inte att ta loss dörrsidan (följ bara xoas anvisning) utan att få dit den igen. Problemet brukar vara listen upptill. Beijnoff eller Magnus hade en bra beskrivning på någon sida, hittar dock inte den just nu..

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hittade sidan, det var Magnus som var hjälten igen!! Länk

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Den maskerade hjälten i natten... det e jag det... eller ja... den overallklädde hjälten i garaget kanske =)

/Magnus
www.snajdarn.se
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Magnus nya skepnad.. Länk :-) alltid med pennan (och kameran) i högsta hugg vid reparationer.

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
BoZton Grodan
Yatooil, lyssna nu inte för mycket kamaza kompisarna.
-Köp Bahco, snåla inte det ligger väl inte för dig :-) ...he he

BoZton
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Bozton: Menar Du att det skall vara så stor skillnad?? Visst mellan Bahco och skitgrejer är skillnaden gigantisk, men där kvalar inte Kamassa in. Jag har lyckats ha sönder Bahco grejer men aldrig Kamasa..

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Jag är väldigt nöjd med min Tengtools sats om vi skall snacka bra verktyg.

Fredrik M
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Caspar: Var har du fått den bilden på mig ifrån... måste varit några papparazzi som tagit den.. jag har då inte ställt upp.. =)

Har stor Kamaza-sats och den e klockren... kan starkt rekommenderas...

/Magnus
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Magnus: He he.. jag har mina källor!! Givetvis blir en mega-kändis-stjärna som Du ofta papparazzi fotograferad. Se bara till att inte köra ihjöl Dig när de jagar i Franska tunnlar... :-)

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.