|
|
|
|---|---|
|
Min farsas 523:a har börjat få ett malande ljud från bakpartiet. Misstänker att det är hjullagren, då ljudet ändrar när man kurvar fram och tillbaka. Undrar om man vågar köra med bilen då man ska på skidsemester (ca 100 mil)? Finns det nån risk att lagret skär och hjulet stannar helt? Borde säkert bytas snarast möjligt men jag tvivlar att man hinner få den in på service före. | |
|
Jag skulle försöka få det bytt, tar inte lång stund. Länk Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Risken finns väl att det går varmt o stannar... även om den risken inte är så stor. Fast lagret blir ju högre belastat om man kör på tung last därmed ökar risken! Finns hos Mekonomen och kostar 584kr/sida/bak 3 års garanti. Artnr:07-5029 Pärlan Länk |
|
| Runt 2000 kronor att byte inkl jobb | |
| Ändrar det ljud om du drar i handbromsen ?, för ibland kan bandet på h-bromsbackarna lossa/spricka och då kan det låta skavande särskilt om trummorna är rostiga också. | |
|
brännen: Bytte du före skidsemestern? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Blir först byte efteråt. Ljudet har inte blivit värre så jag tror nog det kommer att hålla några 1000 km till. Hmm, oftast är det hjullagren när det är ett malande ljud som ändrar när man svänger från sida till sida. Är till att börja med svagt men blir sen starkare med tiden då lagret slits mer. |
|
stefannorr |
Nog skulle ja byta om ja skulle iväg på en 100 mila resa för säkerhets skull o spec dyrt är de ju inte.. |
|
e39:an klarade nog 120 mil med fyra personer, skidbox och fullpackat bagage med gnällande bakhjulslager. Duktigt =) Nu blir det då att byta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.