AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.531

Märklig respons på annons...

er
375
erc
218i Active Tourer -16
Har haft min BMW 316i 1993 utannonserad på blocket för att få grepp på hur intresset ser ut - och det är ju bara att konstatera att de är iskalla. I annonsen skrev jag även att ett direktbyte mot en vettig kombi kan vara aktuellt. Idag, samma dag annonsen togs bort från Blocket, fick jag ett svar: Obs, långt citat

"Önskas byte mot bmw 330?
Årsmodell: 2001
Mätarställning: 9.300 mil
Färg: MörkStålblå
Karosseri: Kombi
Pris: 189.000 kr
Info: manuell växellåda, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, C-lås, CD- stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Larm, Multifunktionsratt, Mobiltelefon Trådlös inbyggd, Rails, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Skinnklädsel Svart, Stolvärme fram, TV, Yttertemperaturmätare, vita blinkerts, Ett mycket fint ex, Ädelträ lister inne i bilen! Svart skinn, Högsbjudande, dock lägst 189000kr. Garanterade mil! Bör ses och köras...

Eventuellt övertag av befintlig finans

mvh
Jimmy"

För det första tycker jag det är ett märkligt svar på ett förslag på direktbyte - värdeskillnad på runt 150000. Minst. Någon som fått motsvarande erbjudande? Har dock svarat att jag kan vara intresserad, för en 330 Touring skulle jag faktiskt kunna tänka mig... Men detta med övertag av befintlig finansiering?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Byteserbjudanden får man alltid trots att man inte nämnt något om byte i annonsen...

Ang mailet du fick så ser utrustningslistan ut att vara saxad från bytbil.com. Kanske är någon firma som ligger bakom?
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Nu hade jag ju nämnt byte i annonsen - direktbyte...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ja, om du menar jämtbyte så finns det en viss "nyansskillnad" i priset på ca 150k som du säger...
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
tja, han kanske menar att din bils värde motsvarar den kontantinsats han lagt på 330 in. Sedan får du helt enkelt ta över hans månadsbetalningar
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Får se hur det hela utvecklar sig. Lurigt med bilar som inte är betalda...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.