AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
921

Krockat beemern

sa
124
saaek
320i -89
Tjena.
Min beemer blev påkörd av en lyktstolpe i natt (eller så var det tvärt om) och drog på sig lite skador. Stolpen träffade klockrent mellan helljuset på vänster sida och grillen. Kofångaren är helt sönderknycklad, och det är även den biten under, spoilern eller vad det heter. Huven har blivit rett rejält böjd och går nog inte att böjja tillbaka, utan det får bli en ny.

Till frågan: Tror ni att det är lönt att försöka laga den? Killen i bärgaren gissade på att det skulle gå på runt 10 000 att få det fixat, tror ni att det kan bli så dyrt?
Jag köpte bilen för alla mina livsbesparningar + lite till (12 500 kr) den 1 dec förra året.

Ps. Försäkringen täcker inte ett öre på bilen. Så jag måste spara ihop alla pengar själv.
Köp delar på skroten så blir det mycket billigare. Lycka till!!!
sälj bilen i delar kanske ?

325 touring B(r)u(k)sbilen
huv och kofångare från skroten, grillplåten och frontplåten kan man ju dra ut om det inte är alltför skadat..det sista kan man spackla upp....du klarar dig långt under 10 tusen om du är lite händig...

MVH
Johan K
svintoleffe
saaek..

Har du någon möjlighet så lägg upp bilder, det är mycket lättare o svara, hur mycket o vad som man lär köpa o laga

Länk Min Bmw
MVH Leffe
sa
124
saaek
320i -89
Tack för svaren.

svintoleffe: Jag har tyvärr inga bilder. Det hela hände kl 00:10 i natt, så det var för mörkt för att ta bild. Bilen blev skickad till Lund, så jag har inte haft möjlighet att se henne i dagsljus än. Men jag ska se om jag kan få någon att skjutsa mig dit så att jag kan ta några bilder nån dag.
sa
124
saaek
320i -89
Var och kollade på bilen idag, såg inte fint ut, men det var bättre än vad jag hade förväntat mig. Stolpen hade iallafall inte trängt in i motorrummet.

Tog några bilder också, ingen superkvalitet, tagen med mobilkamera.

Länk
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Åh, Din stackare, jag lider med Dig... Har Du beslutat vad Du ska göra med den? Fixa själv eller sälja som den är?
sa
124
saaek
320i -89
Tackar..

Dom på BMW ska kolla på den och lämna ett kostnadsförslag på reperation, sen får jag se om jag har råd eller inte. Vill helst få fixat den, inte pigg på att göra mig av med den redan.
låter onödigt dyrt att bmw ska fixa de där....köp delarna begagnat...o skruva dit själv :)

sa
124
saaek
320i -89
Jo, det kan säkert bli riktigt dyrt, det har jag också tänkt på. Men om dom fixat ett kostnadsförslag så kan dom nog säga vad som behöver fixas/bytas då också. Och om det inte blir allt för dyrt kan det få bli fixat där, annars kan jag försöka fixa det själv eller lämna den till nått annat företag som tar lite mindre.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.