AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.063

Kan man kapa i hatthyllan?

Beemer_Linkan
Hej !

jag undrar om man kan kapa ut för 6*9or i hatthyllan? eller tar detta skada ? är det nån bärande konstuktion som man leker sönder då? Hur har ni satt i era högtalare ?

Tacksam för svar ! / Andreas
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
hej!!ja du kan kapa där !!ingen fara, jag körde med tiger sågen!! MVH Micke
Mberg
ett tips.. byt ut originalhögtalarna (iofs så är låter som dom ganska bra i en bmw) och sätt i en baslåda i skuffen.. Vore väl synd att förstöra hatthyllan =)
Finns många fina coaxer som passar i originalhålen, dock utan den där plastramen.
Kolla på tex PG TiElite. Mkt bra grejor.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Håll inte på och såga och bygg om. Bilarna blir förstörda och svårsålda.

BMW CS #5139
Beemer_Linkan
Grejjen är den att jag har redan högtalrna , Nya sen min 7 serie.
hade inte tänkt sälja den ändå , alldeles för många mil på nacken för att få ut pengarna jag gav för den. får kanske ut 10-15 000 kr , och dom som köper en bil för det bryr nog inte sig så mycket om dom får ett par fina mds 6*9 med bilen.
"Fina MDS 6x9". Okej... Är de bättre än originalhögtalarna, eller?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tycker ändå att det är klåparmässigt att grra åverkan på bilen för stereobyggen, oavsett vad det är för bil.

BMW CS #5139
Beemer_Linkan
Ja orginalhögtalarna hörs knappt. Jo det gör dom men ja saknar ändå 6*9orna. Alla tycker olika, så är det. Men nu vet jag i alla fall att det inte är nått "viktigt" ja kapar i ! ..
Det är det väl?
Det är din bil, din E34, din BMW!
Ul
105
Ultim8
Ledsen att göra er besviken men jag har numera bara VW Golf
Det är bara att såga upp hål.
I min 535 -85 ssat det 6st högtalalelement i hyllan när jag köpte den som förmodligen bmw-återförsäljaren fixat eftersom bilen gått för en firma när den var ny. Dom flesta elementen var slut så jag kapade om hålen för att få i ett par 6*9 istället och tog en fräschare inredningsbit och la dit istället för den trasiga orginalbiten. Mycket plåt fattas sedan todogare men det påverkar inte stabiliteten något.

/Nisse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.