|
|
|
|---|---|
Beemer_Linkan |
Hej ! jag undrar om man kan kapa ut för 6*9or i hatthyllan? eller tar detta skada ? är det nån bärande konstuktion som man leker sönder då? Hur har ni satt i era högtalare ? Tacksam för svar ! / Andreas |
| hej!!ja du kan kapa där !!ingen fara, jag körde med tiger sågen!! MVH Micke | |
Mberg |
ett tips.. byt ut originalhögtalarna (iofs så är låter som dom ganska bra i en bmw) och sätt i en baslåda i skuffen.. Vore väl synd att förstöra hatthyllan =) |
|
Finns många fina coaxer som passar i originalhålen, dock utan den där plastramen. Kolla på tex PG TiElite. Mkt bra grejor. |
|
|
Håll inte på och såga och bygg om. Bilarna blir förstörda och svårsålda. BMW CS #5139 |
|
Beemer_Linkan |
Grejjen är den att jag har redan högtalrna , Nya sen min 7 serie. hade inte tänkt sälja den ändå , alldeles för många mil på nacken för att få ut pengarna jag gav för den. får kanske ut 10-15 000 kr , och dom som köper en bil för det bryr nog inte sig så mycket om dom får ett par fina mds 6*9 med bilen. |
| "Fina MDS 6x9". Okej... Är de bättre än originalhögtalarna, eller? | |
|
Jag tycker ändå att det är klåparmässigt att grra åverkan på bilen för stereobyggen, oavsett vad det är för bil. BMW CS #5139 |
|
Beemer_Linkan |
Ja orginalhögtalarna hörs knappt. Jo det gör dom men ja saknar ändå 6*9orna. Alla tycker olika, så är det. Men nu vet jag i alla fall att det inte är nått "viktigt" ja kapar i ! .. |
|
Det är det väl? Det är din bil, din E34, din BMW! |
|
|
Det är bara att såga upp hål. I min 535 -85 ssat det 6st högtalalelement i hyllan när jag köpte den som förmodligen bmw-återförsäljaren fixat eftersom bilen gått för en firma när den var ny. Dom flesta elementen var slut så jag kapade om hålen för att få i ett par 6*9 istället och tog en fräschare inredningsbit och la dit istället för den trasiga orginalbiten. Mycket plåt fattas sedan todogare men det påverkar inte stabiliteten något. /Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.