|
|
|
|---|---|
|
Tjena vilket märker är bäst Sonax eller Auto Glym. Har kört Auto Glym i några år o den är bra. Men tänkte kolla om Sonax slår den. Vi pratar om Polish och vax. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Skulle nog tro att bägge produkterna gör sitt jobb på det sätt dom ska, kör själv med Sonax proffserie som funkar bra och det finns flertalet produkter som också verkar vara mycket bra,min 540 har 3Ms högglansskydd ett enkomponents lackskydd som imponerar åtminstone på mig. Får väl som jag fortsätter med det eller väljer Lahegas brightgard efter en behandling med Sonax waxpolisch som jag gillar skarpt ger en oerhört fin lyster. Men som sagt det är nog viktigast hur man polerar än vad det står på burken tror jag. ///MVH Hasso Länk |
| auto glym slår sonax tyckr iallafall jag,hasso det finns inget lackskydd som är enkomponent ett riktigt lackskydd är alltid 2 komponent som brightgard. | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
saab93 säger du det du :)) läs på lite bättre nästa gång om 3Ms produkter.:) ///MVH Hasso Länk |
bustorp |
saab93: hasso: Vad defininerar "ett lackskydd"? Och vad definierar "ett riktigt lackskydd"? Skulle vara intressant att få era synpunkter på det. Även andras också naturligtvis...... Ödmjukhet inför kunskapen. |
|
hasso: Vart får man tag i 3M produkter. det är väl bara typ mr cap m.m som får köpa det? Eller finns det ute i handeln nånstans |
|
3M perfect it sortiment har jag sett hos Mekonomen numera ,själv handlade jag finrubbingen hos en färggrossist/färgaffär där min lackerarkompis handlar som använder 3Ms produkter. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: Ok tack. |
|
Bäst att tillägga att 3Ms produkter funkar bäst med en roterande proffpolersmaskin, mindre bra med occillerande hobbymaskiner, då är Sonax produkter bättre. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: Jag har en polermaskin med dubbeltrissa. |
|
|
Enriktig polermaskin är alltid en roterande enkeltrissig maskin. Och det måste den vara för att få upp den värme som krävs för ta bort å smälta ihop repor. Occillerande maskiner klarar inte detta de är tillför finare polish och waxning. Och ett tillägg till saab93 "riktiga lackskydd" är inte alls alltid två komponents produkter ett bra exempel på det är Silver seal som är en av de mycket bra produkter. som ja sjäv varmt rekomenderar även lahegas produkter är bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.