|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag har jag HK ljudpaketet i bilen och som ni vet så är ju BMW ljudet inte det bästa. Jag funderar på att stoppa i detta paket i bilen: Länk Samt kompletera med dessa: Länk Länk Vad tror ni, är det bra prylar? Ser det bra ut enligt specar osv? /Mikael Min bil: Länk | |
|
MB Quart är ett erkänt bra märke som håller hög kvalite iaf! ser helt okej ut tycker jag... ///JOhan |
|
|
MB Quart är ett kanon märke. Jäkla Nice bilar du har "mbri" MVH |
|
|
Tackar Dubilidu! Det låter ju som att det är ett ok märke/paket att pula in i bilen till våren med andra ord. /Mikael Min bil: Länk |
|
Robsarve |
MB Quart gör bra grejjer, rekommenderar en provlyssning eftersom de finns på närmaste BRL, en del tycker att de låter fantastiskt fint och detaljerat, andra tycker att de låter lite hårt. Stegen konstrueras av Rockford Fogate som äger Quart. |
|
mbri: Kör bara med MBQuart, både högt och steg. Inte helt billigt men toppenljud, väldigt tight och distinkt. Provlyssna gärna på nivån över Discus som heter Reference, dels för att de ger bättre ljud (för inte jättemycket mera pengar) och dels för att de är mer lättillgängliga (finns i fler storlekar i Sverige). /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Missade att det var fler bilder. Du blandar lite där. Discus på framsystemen (MBQ's enklaste serie), Premium basar (näst dyraste serien) och Reference steg (mittemellan Discus & Premium). Skulle jag vara Du så skulle jag höja nivån på frontsystemet till Reference och istället sänka nivån på basarna (om ekonomin kräver det) också till Reference. Du kommer garanterat att bli nöjd då. Serierna är iallafall... Discus - Billigaste & enklaste Reference - Top grejer för oss normala Premium - Bara för tävlingsdårar (ljudkvalité tävlingar då) Q-line - Extremt (och extremt dyrt, ca 3ggr Reference i pris) /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Caspar: Har du köpt dessa prylar i Sverige? Hur är det med konverteringsplattor osv vidare till E46a? Stället jag hittade i USA har allt för BMW så som lådor sladdar kopplingar osv... /Mikael Min bil: Länk |
|
|
mbri: Jodå, på BRL!! Till Zätan behövs inga konverteringar om man bygger efter det som som passar. Jag gör dock allt annorlunda, så det finns inga färdiga saker.. E46.. Har ingen aning?! Not my kind of car.. /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.