AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.342

Är e36 Coupens hatthylla en bärande del i chassiet?

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Som rubriken lyder...
Frågar därför att jag är beredd att skära bort lite för att få in basen i Coupen lättare... Ngn som vet om detta är ett väldigt dumt ingrepp eller kanske helt ok?

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Menar givetvis, "i karossen" =)

Mvh. B

Tydligen är det en bärande del. Däremot så kontrolleras väl inte hatthyllan vid besiktningen? Jag ska iallafall göra ett större hål i hatthyllan och sätt ett högtalarnät över hålet och sedan bygga in allt i bagaget, då lär det inte synas lika mycket. Jag ska nartuligtvis ta bort oginal hatthyllan och bygga en i MDF och klä in. På det sättet kan man återställa det till orginal om man inte tycker om den.
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Ok...
Har tagit upp 2 st 3" hål än så länge så det är ingen större fara men jag tror att det kommer att göra ganska stor skillnad. Kommer att göra ngt liknande som du beskrev... Är inte orolig för besiktningen, de brukar aldrig kolla så noga dessutom kommer jag som du att bygga in...

Mvh. B

mr
3
mrstol
328i coupe -96
Hur gick du till väga för att göra hålen? ;C
är väl svårt att komma åt? iaf på min..
hmm... ;Z synd man inte hade skidlucka.. ;)
är det värt att kapa hyllan?
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Min bil är en ren kärlekshistoria som inte ska säljas så jag har numera inga större betänkligheter när det gäller att bygga om så länge det inte försämrar på något sätt. I stort hela chassiet, lådan ja allt utom motorn är nu M3 eller eftermarknad =) o mer kommer.

För att komma till sak =) Jag plockade först ut hatthyllan och tog sedan en tryckluftsdriven tigersåg och körd upp två st 3" hål. Hade tänkt att ha två konade portar i hyllan. Tyckte det såg Vol** ut så jag bygger om nu med lite plexi och högtalar nät...

Ska du snart sälja så tycker jag inet att det är värt att kapa i hyllan...

Mvh. B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.