|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ber om ursäkt om denna fråga varit uppe men jag sökte och fann inte det jag sökte... Jag undrar om någon vet vad som gäller för att få en liten skylt fram? Måste man ansöka om det på VV eller är det bara att ringa dem och beställa? /Mikael Min bil: Länk | |
|
Du måste ansöka, om det är 330:in det gäller måste du vara duktig på att formulera dig för att lyckats, jag har lyckats på både min 540:is men då har det varit direkt vid importen, kan vara ide att ta med andra 3 seriebilar som jämförelse att andra har fått liten skylt om du vill kan jag maila en bild på en 318iS Coupe-93 med liten skylt fram. Mvh Stephan |
|
|
Om bilen en gång har fått en stor skylt, är det nästan omöjligt att få dispens för en liten skylt.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Stephan735i: Ja tack, jag vore mycket tacksam över bilden för jag tror nog att det kommer att behövas. Vad hade du för argument för att få igenom dina bilar? /Mikael Min bil: Länk |
|
|
Det är nog helt oväsentligt om andra fått liten skylt när de gör bedömningen! De skall bedömma om DIN bil inte har plats för stor skylt....och om den en gång har haft det, är det nästan omöjligt att hävda att den inte längre får plats. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Enligt dom som fått igenom sina bilar exempelvis Nissan 200 SX " det rullar en på Lidingö där jag jobbar som har fått liten skylt i efterskott, troligtvis på det sättet" av den senaste modellen såld i Europa, så var det mycket bra att ta med bilder på andra bilar av samma modell som kommit igenom, så det skulle jag inte negligera för att komma fram till liten skylt. Mitt knep var att montera den Nordamerikanska M5 modellens bakljuspanel, innan regbesiktning då är det tillåtet att ändra bilen utan problem, som inte tillåter någon stor skylt, att jag sedan inte brydde mig om att kräva en liten fram på pappret, trots montage av USA-list även där, är på grund av nu kan bilarna utrustas med stor skylt om jag mot förmodan skulle vilja det, annars går det inte heller att få en stor skylt, när fordonet en gång är godkänd för liten skylt. Mvh Stephan Ps, Jag skickar bild/er på 318iS:en till dig när jag kommer hem Mikael. |
|
|
Stephan, den stora skillnaden är att dina bilar aldrig har haft stor skylt, utan fått den lilla direkt vid registreringen. Jag skall inte säga att det är omöjligt, men nästan i alla fall, att få dispens för liten skylt i efterhand. Försöka går ju alltid men bli inte besviken om du får ett nej! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Finns det usa-lister till främre stötisen på E39? vilka behöver man för ombyggnad till "usa-stuk"? Vet någon ungefärligt pris och kanske tom art.nr. Jag struntar i VV och beställer min skylt från Thorsells Reklam. Har aldrig varit problm med varesig snuten eller SPB. Har haft den på ett flertal BMW och volvobilar. | |
|
USA-liten går att beställa hos BMW (originaldel). Kostar nog inte så många kronor. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om man ska beställa den lilla hållaren till M3 E46 kostar den c:a 600-700 kr. Detta är dock en japan-modell. MVH / Jacob |
|
|
Jag ringde Vägverket och ville också ha USA-skylt. Hon sa att jag skulle skicka bilder på bilens front så att de kunde se att det inte gick och ha en "normal"skylt. Jag sa till henne att jag kan ha normal stor skylt men tycker det är snyggare med en liten. Hon sa att det är ingen idé att du skickar bilder, det går inte eftersom du kan ha en normal skylt. Hon förklarade även varför de inte tykcer om dessa små skyltar. Det är pga fart kamerorna bl.a. Men jag kör med liten skylt fram ändå, trots att jag blivit stoppad en gång av polisen.;) ------ Länk Länk |
|
|
Jacob_M3; BMW beställningsnummer, 51112695262 är enligt realoem, USA-modellens skylthållare kostar $47 som brukar av min erfarenhet betyda ca 470kr i Sverige, den är dock inte lackad i bilens färg utan bara grundlackad, så 600-700kr låter dyrt, om den inte är lackerad. bmwlundqvist; Tack vare ditt val av Touring blir en ombyggnad till USA-modell inte så dyrt som för E39 Sedan som behöver ny bagagelucka för att uppnå USA-look, 51138244885 är numret till skylthållaren bak som minskar ner utrymmet kostar $41, fram finns det flera val, som jag uppfattar det med Länk och utan skylthållare Länk kostnad knappt $20 plus ca $16 för kromlist över, dock blir jag lite konfunderad så jag skriver inte något Bmw-nr, men kika själv på Länk JohanB; Jag håller med det är mycket lättare att fixa liten skylt vid besiktningen, det var en viktig anledning att inte köpa i Sverige, och även där kan det strula, min Ford Probe-93 den har en annan bakdel en dom senare Europamodellerna och kan aldrig ha en stor skylt, trots detta och att besiktningsmannen frågade om jag ville ha liten skylt fram, så fick jag två stora ändå. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Jag vet inte om det skiljer så pass mycket i pris mellan USA och Sverige, men om man går in på BMW och ska beställa en japan-modell av regplåtshållaren kostar den runt 600-700 kr (kommer inte ihåg exakt pris) utan rabatt. MVH / Jacob |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.