AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
606

Aargh! "Några" ventiler åt pepparn (525 -92)

Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Jag har meckat i många år och gjort allt man kan göra på en bil, men nu har gjort det dummaste någonsin...

En ventil hade fått en spricka på 525:an. Bytte, slipade in och gjorde allt som man ska. När jag sedan sätter på toppen missar jag helt att sätta den efter märkningen som jag gjort innan jag plockade av den. Får lite skylla på sen timme och stress hemifrån.. Sista jag gör innan hemgång är givetvis inte att dra runt den med hylsa, utan drar med startmotorn, med påföljd att det tickar på ett obehagligt sätt...
Åker hem...

Lyfte toppen idag och ser till min förvåning att ALLA ventiler är krökta. Ser ut som ett kamremsbrott i 200km/h.

Frågan är då om det finns någon som vet var jag får tag i en topp till en m50b25. Tex om någon skrot har en som ni vet.

Svar om att jag är jävligt klantig och borde ägna mig åt knyppling istället vill jag inte ha, men jag får väl acceptera att jag förtjänar dem :-(
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Jag lider med dig, har själv skruvat i 20 år utan att lyckats med nått, men känner på mig att snart är det dax.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
ARGHHHH....lider svårt med dig......jobbigt.....

Ibland är det skönt med turbo och lägre komp så att man inte behövar vara rädd vidd kamkedje/rem brott.
Aj Aj Aj tråkig dessvärre, lider med dig.

BMW- När du älskar att köra
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Prova kolla här...
Länk

Sjöberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.