AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.106

Bmw Original fälgar dålig kvalité

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej. Precis som rubriken avslöjar är min fråga följande: En mek sa till mig när vi pratade fälgar att Bmw-original fälgar är av dålig kvalité, lackeringen klarar inte vanliga små stenskott, dålig aluminum som oxiderar m.m. Någon som handlar med fälgar som kan bekräfta detta eller dementera? Funderar nämligen på att köpa 18-tums fälgar och har sneglat på M5-line original crome shadow (M5:ans fälgar). Finns det andra fälgar som är av bättre kvalité kontra mer prisvärda? Fördelar/Nackdelar med splitfälgar?

Alla svar är välkomna:)

Vh/Kermit.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad var det för mek?

Skulle vilja hävda att det är precis tvärtom: BMW:s originalfälgar håller mycket hög kvalitet. Tål saltslaskkörning under många år utan att det märks alls...

Undantaget är kanske de polerade fälgarna/fälgkanterna och eventuellt de nya flashiga färgerna som M3 och M5 har, ovanstående gäller normala "silverlackade" fälgar.

BBS är stabila när det gäller kvalitet (de levererar en hel del fälgar till bland annat BMW...).

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Instämmer helt med Johan...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
grodan:
All aluminium oxiderar oavsett kvalitet. Det som är problemet är fälgar med bred polerad fälgbana, där det blir stenskott förr eller senare och då blir det ett jack i klarlacken och sen oxiderar aluminiumet. BBS och Antera har rostfri kant och då slipper man oxideringen.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Alltid roligt att få lite information:) Bra info om den rostfria fälgbanan, STEPHAN. Vet du förresten om någon av Bmw fälgar har rostfri fälgbana?

Johan B: Mina Bmw Original Splitfälgar har fått sådan oxidering som STEPHAN, här ovan beskriver, som sagt jag har själv ingen erfarnhet av Bmw original fälgars kvalité därav min tråd:)

Tack för tipsen.

Vh/Kermit.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.