|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har följande problem; 1) När jag skulle låsa upp bilen fungerade inte c-låset. Jag kunde heller inte anv. höger dörrs "mekaniska kringgång av c-låsmotorn" eftersom låset krånglar och är urkopplat. 2) Efter att bärgarn låst upp bilen och jag klev in märkte jag att kupébelysningen inte tändes. Slår jag om lampan till konstant belysning fungerar den. 3) Torkarmotorn fungerar endast på max hastighet. 4) Spolarvätskepumparna fungerar inte alls. Dessa fel uppstod samtidigt en dag när jag skulle hem från jobbet. All annan el fungerar... Jag har kollat alla säkringar i säkringsboxen, den stora flatsäkringen vid stötdämpartornet och en annan liten säkringsbox jag inte visste fanns men alla säkringar är ok. Bilen har undersökts av 2 olika mekaniker som hittar felen men inte vad de beror på. Enligt Auto 7H (BMW) i Borås skulle det kunna vara (fukt...?) nån form av karossmodul el. liknande eftersom de olika felen inte på något sätt har med varandra att göra men den sista mekanikern lånade 2st från en bildemonteringsfirma och det hjälpte inte med någon av dem. Auto 7H tar 1000:- per timma och det är det nog inte värt... Skulle verkligen uppskatta all hjälp, alla tips eller komentarer. Tack på förhand. / Tony i Borås. | |
|
Välkommen till forumet! Uppdatera gärna din profil med rätt bil. Jag skulle rekommendera ytterliggare en koll av huvudsäkringen, den kan vara sprucken och glapp, utan att det syns: Länk Det finns även ett antal säkringar under baksätet, har du kollat dessa? Annars är det risk att grundmodulen är kass, under förutsättning natt din bil har det (finns under baksätet). Vissa versioner av bilar saknar grundmodul och relämodul, främst de som saknar taklucka eller elhissar. Gör gärna en sökning i forumet på t ex grundmodul, grundmodulen, GM och huvudsäkring/en. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för ditt svar. Jag ska titta närmare på dina punkter. Jag kommer att berätta resultatet som ett inlägg på ditt svar. /Tony |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.