|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jaha, och var sitter den kabeln? Intressant faktiskt, låter som något att göra till helgen. Vilken pin# och på vilken kontakt? /Hammar |
|
|
Visst kan man ta bort kabeln med hastighetssignalen ifrån ABS/DSC styrenheten till navigations datorn men det hjälper inte för att ta bort TV-spärren då video och TV modulen får sin styrsignal via K-busen och det är därför som det behövs en aktiv elektronik enhet som både filtrerar och processar signalen. Det finns många olika sådana elektronik enheter för att ta bort TV-spärren men köp en som man vet fungerar av en välkänd firma då många inte fungerar så bra och dessutom kan de störa ut andra enheter på K-busen med mer eller mindre allvarliga fel. /RS2 |
|
|
Men är detta ett permanent sätt å fixa tv´n? Eller måste man göra så här varje gång man ska iväg? /Hensoldt |
|
|
Jag såg någon tråd tidigare där man angav ett sätt att ta bort åkspärren, men jag tycker inte man skall stödja dessa grisar då de gör mer än ta bort åkspärrar. Men valet får var och en stå för: Länk Mvh //Sibbe Länk |
|
| Hensholdt. Jag ser att du har en -97, är det den det gäller så kolla in detta. Länk | |
| Och detta gör man bara en gång. Vet inte om spärren går in igen om man lossar batteriet tex men då gör man bara om det, skitlätt. | |
|
Om man gör samma moment igen, som man gjorde för att få bort spärren, så kommer den att återställas. Det gäller de som har en videomodul som är tillverkad innan 2000. /Hammar |
|
|
Är det inte bara att sätta in en äldre modul, eller passar det inte ihop med resten? Wanna know how it feels to Die? Touch my car, and you WILL foundout. |
|
|
Jo, det ska gå, men de som har nya navigator än MkI kan inte använda en gammal modul som suttit i en bil med MkII eller senare. /Hammar |
|
|
Glöm mitt senaste inlägg, jag menar att de som har navigator Mk II eller senare kan inte montera en modul som suttit i en bil med MkI, eftersom MkI har andra typer av anslutningar. Är lite snurrig. ;-) /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.