AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
822

Stereo, GPS ur funktion

Nöjd E30 ägare
Fick samtal från min far som är ute och kör med sin E38 -98.
När han startade funkade inte stereon och GPS:en, men kom igång efter ca 30 minuters körning. Fler som råkat ut för detta? Vad kan ett sånt fel bero på?

tack på förhand!

Mina entusiastbilar: Länk
Ro
7
Ronny Nyström
750 IAL Highline -91
om det är kopplad som i min bil går inte stereon ,bensinvärmaren (vet ej om gps) igång om extra batteriet är tomt.kan tänka mig att efter en stunds körning har bilen laddat tillräckligt för att grejorna ska starta.
Nöjd E30 ägare
Ronny Nyström:
tack för svaret, låter som om det skulle kunna vara en rimlig orsak. Fick ett nytt "huvudbatteri" för ca två veckor sedan, men var sitter "extra batteriet"?
Någon som vet?

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Extra batteriet står ovan på huvudbatteriet,i alla fall på min.

Länk
Nöjd E30 ägare
WAN,
skall kolla på vår 728:or, kan det vara så att det endast är 12:orna som har ett sånt batteri? har nämligen aldrig hört talas om det innan. Vad är det bateriet till egentligen, ja förutom gps & stereo? Storlek på bateriet, styrka?

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
nej jag tror inte att endast v12orna har dubbla batterin även740har de har jag sätt,så fort de blir en webastovärmare i bilen så blir de nog dubbla batterin, batteriet år på 75ah.

Länk
Ro
7
Ronny Nyström
750 IAL Highline -91
som jag har förstått det är batteriet bara till för att du inte ska kunna bli utan ström till bilen .
om du till exempel väntar på frun med bensinvärmaren på och stereon spelandes i ungefär 3 timmar.(det är väl ungefär medel tid) då är väl risken stor att utan bmw´s system, skulle det vara ganska kört.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.