AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.369

Koppla förbi fader och slutsteg E34

Visa användare
69
Freddanson
523iA -99
Tänkte koppla in den nya stereon på befintliga högtalarkablar (utan att använda det originalmonterade slutsteget). Trodde att man kunde använda kablarna som går till fadern för att på så sätt dela på fram- och baksystem. Var inte så lätt som jag trodde och undrar om någon lyckats lösa detta.

Freddan
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk
Länk
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
69
Freddanson
523iA -99
Tack för länkarna Erik. Om jag ska tolka det som skrevs, så har jag trots allt inget separat steg (har sex högtalre i bilen). Problemet återstår och jag är förbryllad. Efter att ha matat kablarna till fadern på alla tänkbara sätt kan jag bara få fram hö respektive vä sida, inte fram och bak. Något stämmer inte. Måste kolla i bagaget om det inte sitter ett steg ändå.

Freddan
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
6 högtalare = inget originalslutsteg.

Fungerade stereon som satt i tidigare som den ska?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
69
Freddanson
523iA -99
Jodå, men kablarna var naturligtvis avklippta och ihopskarvade = ingen ISO. Två par kablar (för två par högtalare) användes inte. Känner därför att det är något som inte stämmer. Har man ingen förstärkare borde stereon utnyttjas fullt ut. Försökte först att finna bak- respektive framsystem bland kablarna till stereon, men även där kom jag bara fram till höger respektive vänster sida.

Freddan
Visa användare
53
Bomtech
525Tds Touring -93
Var idag ner i garaget och skulle snickra i min stereo i min 525TdsT-93 (trodde jag)..

Har hittat ström och Jord. Sen då?

Har 2 st vita/bruna kablar , En vit/lila, en blå/svart, en Grå/svart och en Svart/vit.

Vart ska högtalarna kopplas in från CD:n?

Tror det sitter steg i skuffen men hur kopplar jag i så fall in det?
Kan man koppla ur det och bara anv högtalarna som dom är?

Det sitter stora paketet i den med 6 högtalare fram och 4 bak.

//Daniel

BMW 525TdsT - Once a "Beemer" always a "Beemer"
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Bomtech: Du behöver en adapter för att koppla in eftermarknadsstereo till ditt HiFi-system. Skicka mig PowerPost så skall jag ge dig råd på vad du behöver.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.