|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver justera ned mina dimljus, fick en 2:a besikningen. Men, hur gör man enklast? Kan man göra det "utifrån" på något enkelt sätt eller måste man demontera hela insatsen. Hjälp önskas, snart får jag körförbud. Tack. | |
| Det sitter en justerings skruv i hålet under det hålet där man lossar dimljuset. Kör in en skruvmejsel och skruva, jätte enkelt! | |
|
OK, det lät enkelt. Har kikat ett par gånger och blev lite nervös över att man kanske skulle måsta lyfta, demontera mm för att komma åt.... Men då testar jag igen |
|
| Man behöver inte demontera något! Det är bara att sticka in skruvmejsen diagonal och skruva. Följ spåret/hålet i kofångaren så blir det rätt. Står förövrigt i instruktionsboken hur man gör med bra bilder. | |
| Nu blev jag osäker på om det var det undre eller övrehålet. Titta för det är det hålet som det sitter en skruv i. | |
|
Jag har tittat men ser inget att skruva på. Även min tyska instruktionsbok beskriver hur man skall göra men det var ett tag sedan jag läste det språket.. Så du menar att man skall SE en skruv (i övre eller undre hålet)?. Har inte tummen mitt i handen men jag har faktiskt inte sett någon skruv alls. Men jag skall prova igen, med en bra lampa den här gången. |
|
|
Jag hittade skruven för justering!! Tack för hjälpen. Jag var nära att bryta bort lampan eftersom jag trots era instruktioner inte såg skruven. För man fick ju ha pannan nere i asfalten och kolla snett uppåt för att hitta den, så helt enkel var den inte att se. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.