AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.157

topp hastighet e36

Sida 1 av 2
fr
35
frida
BMW 325I 1992
vad är eran topp hastighet på 325 el 328?

D.JACK daniel
Jag har åkt i 240 km/h med en 325 -92 i en nerförsbacke.
fr
35
frida
BMW 325I 1992
250km/h borde inte va så svårt med lite trim....

D.JACK daniel
Mätaren ut och det går "lite" till.
Min 328:a gjorde allt mellan 237 och 248 beroende på dagsform.
.

Flåklypa
Min 316 E36 gör över 200 på mätaren med 100 hästar. Den kommer in i andra andningen kring 170, då känns det som den får 50 hk till! Otroligt med en i övrigt tokslö bil.
ca 235km/h och med 6000rpm på mätaren! Ville inte plåga en gammal maskin mer! Rakt fram bör tilläggas...

Shake That Ass
fr
35
frida
BMW 325I 1992
7000rpm i 5 växeln då blåser de ganska bra i ändröret + svettig motor...=

D.JACK daniel
Hej på er pojkar tycker att ni lever lite farligt om ni skall hålla på sådär det är väl ni man får tacka för att försäkringspremien blir så hög.. tänk på att det är inte farten som gör det utan kännslan i en BMW och det är bara 110 som mest sommartid så sänk farten och ta det lugnt ..

Bimmer
Visa användare
37
Poxer
E36 325i -91
Instämer mde dig Bimmer!
Det poppar ju upp sådana här trådar med jämna mellanrum....
Får hoppas att förnuftet får råda ute i trafiken.

Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid!
//Ola
Han som kallar sig för "frida" är tydligen "AKUTSJUKVÅRDARE" enligt sin info och har testat bilen vad den går för. =)

Jag tror inte att de som hart skrivit ang hur fort de har kört, kör så hela tiden. Jag tror nog att nästan alla här inne någon gång har trampat plattan i botten och kollat vad bilen går för.
Visst är det korkat och man sätter både sitt och andras liv i fara.
Ska man testa hur fort bilen går så är det kanske lämpligas att göra det i Tyskland eller på nån bana. Hej och hå moralkärring 2.

Ang försäkringskostnaderna så tror jag inte nån med vilja härinne crashar sin BMW med flit. Varför inte sätta en hög självrisk och sänka kostnaderna för försäkringarna i månaderna? Då skulle ju vi som är jävligt rädda om bilen få det bättre.
fr
35
frida
BMW 325I 1992
Hej alla jag tänkte upplysa er om att jag satte in den här tråden så jag ska få koll på ungefär hur fort min bil går... har själv inte kört full fart... lite svårt vintertid har haft bilen sen 22dec 2004 så nu behöver jag inte själv testa farten i sommar om jag nödvändigtvis inte får ett "vansinnesutbrott" men jag har god lust att trimma lite så jag får ca 230hk så man får mera drag... :)

D.JACK daniel
Suck, vilka moralpoliser. Varför skriva i en tråd om man inte har något vettigt att tillföra?

Är det någon här som har skrivit att de körde på svenska vägar?
Får jag fråga er "moral" poliser om ni tycker att det är bättre med Greta 75år med styrka 10+ på sina glasögon som sitter och åker 56km/h på en landsväg! (90 väg)

Ser sånna människor varje dag när jag åker till jobbet! Och varje gång så blir jag lika fly förbannad på att dom inte kan hålla hastigheten! Det är dessa personer som är den riktiga faran i trafiken! Dom skapar omkörningar och är allmänt osäkra i trafiken! (Ska nog tillägga att det inte gäller bara gamla eller människor med dålig syn, va bara ett Exemplar)

Hellre 110km/h än 56km/h på en 90väg!

Shake That Ass
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
M femman: Menar du att du aldrig har pressat din M5:a till 200km/h strecket?

MVH//Anton

BMW - Die Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
grizzli: Vad tror du? ;)
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Det var det jag mena :P du har säkert haft han närmare 250 här i Sverige eller?`

MVH//Anton

BMW - Die Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
grissli:

Vart vill du komma? Att jag är en dålig, oansvarig människa som riskerar andras liv med min omoraliskt höga toppfart? ;)
skriver man inte Der Deutsche Kraftwagen eller har jag fel nu

för die är väl feminum

Rätta min gärna då det inte är kritik utan en fundering från min sida bara
Hej i gen det var ju trist att ni tar det på det sättet visst dra ur kärran men gör det med förstånd.. självklart kvaddar ni nog inte era bilar med flit .. men ni är heller inga kungar bakom ratten.. en sten eller en plötsligt uppdykand älg ja då kan vad som helst hända .. en kompis till mig finns ej i dag p.g.a idiotikörning kraschade halva skallen skalades bort så nog vet jag vad som kan hända

Bimmer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.