AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
545

Q&A med AMS angående nya E90

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nya trean verkar bli en överlägsen klassledare, åtminstånde om man får tro AMS, som är närmast lyriska över nya 3an. Läs hela här: Länk

Verkar, minst sagt, lovande!

Man blev ju inte mindre sugen på en 320 efter att ha läst den artikeln. Verkar som att det går att leva med att det "bara" är en fyra på 150 hk.
Nu ska man kanske inte dra för stora växlar av att AMS hyllar E90'n då det sällan är en källa man vänder sig till om man vill ha en objektiv syn på bmw's modeller men det är nog högst troligt att E90'n utklassar sina konkurrenter, även om jag i detta fallet troligen hellre valt en A4 2.0TFSI än en 320i då jag antar att det är samma motor som sitter i 120i, och ska jag köpa en så pass dyr bil skulle jag nog helst vilja ha en motor som matchar resten av bilens egenskaper. Men med lite mer motor tror jag knappast att konkurrenterna har mycket att säga till om.

Tror ni förresten att I-drive kommer påverka värdet på beg-marknaden något ? Har priserna på utrustningen offentliggjorts än ?
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
I senaste numret av CAR så hyllar man inte precis E90:an till skyarna... man säger att det är mycket mycket bra, MEN, det är inte längre lika mycket "förarens bil"...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.