|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har nån förklaring på mitt problem. Min webasto Thermotop s WB50 i min e34 525 - 94, startar när man har ställt in tiden eller sätter på den manuellt, den värmer i ca 10 minuter sedan slår den av och efteråt kan man inte sätta på den igen förrän om ca 30 minuter och då samma sak igen den värmer 10 minuter. Nån som vet nåt om detta fenomen? | |
|
BW50 (Thermo Top T eller S ??)heter den nog och har inbyggd tank. Om tanken är fylld för lite så blir brinntiden också kort. Hur långt kör du innan du startar den på nytt? Vad har du för startutrustning? Vissa kan man ju ställa in hångtiden på. M.V.H. |
|
| Har du det lilla hjälpbatteriet i skuffen? Isåfall,kolla så att den är fräsch och laddad..Jag hade mkt problem med värmaren på min fd 530i-93 och det var det lilla batteriet som var boven. | |
| Kan vara att den över hettar, kolla så att vatten pumpen funkar som den ska,att vattnet cirkulerar.. | |
|
Allt fungerar annars fint, vattnet cirkulerar perfekt både i motorn och i värmebatteriet, BW50 Thermo top S heter den. Har kollat att det finns en liten skruv på själva webaston, brevid den finns ett litet klistermärke men ett + tecken när man vrider åt höger och - tecken åt vänster. Kan det vara nåt eller? Tacksam för alla svar! |
|
|
Med den ställer man CO2 halten, det gör man inte utan att mäta. TT"S" har separat pump. Kolla så den matar fram soppa när du startar värmaren. Mät upp mängden efter 2 startförsök. Lufta kylsystemet. Mät upp tempsensorn vid given temperatur. M.V.H. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.