AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.068

Problem med AC & Backvarnare på 740ia -93

marcust84
Hej!

Jag införskaffade en 740IA årsmodell 93 för två veckor sedan som jag är väldigt förtjust i. Den har bl a AC-klimatanläggning och backvarnare. Men jag tycker inte AC-anläggningen fungerar speciellt bra, det blir aldrig iskallt även när jag har på det kallaste. Dessutom måste man ibland köra på full fläkt för att överhuvudtaget sätta igång fläktarna. Vad gäller backvarnaren så tjuter den bara när man lägger i backen, sen spelar det ingen roll om det är något hinder bakom. Det enda jag märker är att en grön PDC-knapp (heter det så?) blinkar flera gånger. Vad kan det vara för fel? Eller ska det vara så?

Tacksam för svar!
Ro
7
Ronny Nyström
750 IAL Highline -91
det kan väl kanske behövas fylla på kylmedlet i a-c skulle jag tro .
annars kan det vara värmen som ligger på,i sådana fall blåser det varmluft på rutan och på fötterna men inte på mitten.

fläkten finns beskrivet på gör det skälv sidan utförligt hur du lagar den.

anngående backvarnaren så ska den vara tyst tills du nörmar dig ett föremål (cirka 1 meter).
dessutom har du en högtalare bak som känner bakåt,en högtalare fram som känner framåt
tjuter en av högtalaren hela tiden är det förmodligen en kännare som är söndrig.
lyssna om det låter fram eller bak.
sen antar jag att man kan koppla ur en sensor åt gången för att kolla vilken som är söndrig.
(min bil har 4 st placerade i kofångaren)
PE
630
PESK
740iA e32
AC går inte att få igång om ytter tempen är+4 grader eller lägre...
det kan vara en anledning, och vad gäller backsensorerna måste
man antingen köra en "DIS" på bilen eller ta väck en och en å
mäta motståndet i dem för att veta vilken som är sönder, men ofta är det bara ärg eller glapp kontakt i sensorerna.
Lyck till

Peo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.