|
|
|
|---|---|
|
1. Är det bara jag som är onödigt orolig eller kommer det alltid mycket kondensrök genom avgasröret. Kör ganska korta sträckor men motorn hinner bli normalvarm. Beror det kanske på att katalysatorn ej hinner bli varm tillräckligt. Jag har en Touring 520 E39-02 och det blir ju tydligen alltid turbulens mot backluckan som man kan se av all smuts som samlas där. Detta betyder ju också att Röken från avgassystemet syns tydligt i bakrutan. Jag har kollat kylarvätskan och den har inte sjunkt undan. 2. Jag upptäckte härmdagen att det fanns kondens på glaset till båda strålkastarna ca 2 cm upp från underkanten. Hade precis tvättat bilen i automat och det var några minusgrader ute så detta kanske är helt normalt eller bör man kolla upp det så att inget i strålkastarna skadas. | |
|
ang punkt 2: Brukar lätt bli lite kondens i strålkastarna vintertid. Tror inte det är nån fara med det så länge det inte är jättemycket. Du får bort det genom att köra med helljuset en stund. |
|
stefannorr |
Kondens i strålkastarglasen verkar väldigt vanligt nu för tiden,hade de i min 320 i -97 och min 523 Ia-96,verkar även finnas i min nuvarande....körde själv mest kortsträckor med mina BMW o då blir de som du skriver + att de kan bli viss gegga på oljelockets insida...blås ur bilen då o då på en långtur när motorn blivit varm givetvis. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.