AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.930

"för" bra pris?

Sida 1 av 2
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Om milen och skicket stämmer så borde väl den här vara ett kap?

Länk

Det känns lite som en varning när det står 02 men längre ner i annonsen framgår att bilen är en 01:a men optiken 02.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Hej och välkommen till forumet! Visst blir man frestad av en fin bil till bra pris, men om du läser lite på forumet och i begagnatguiden ser du snart att det gäller att vara misstänksam mot allt och alla. Framför allt formuleringar som "bästa bmw-köpet" kombinerat med ett lågt pris gör mig misstänksam.

Men om bilen håller för noggranna efterforskningar och ett m-test, varför inte? Ta gärna hjälp av experterna här - själv hänger jag här "på övertid" eftersom jag sedan ett år tillbaka inte är bmw-ägare :-(

Framför allt ska man inte vara ivrig i dag. Maknaden är översvämmad av bmw-bilar. Med lite is i magen hittar du snart nog dín drömbil.

Lycka till!
Annonsen ger i mina ögon ett mycket oseriöst intryck.

Annonsen är fullkomligt nedlusad av diverse skrattretande beskrivningar:

"231 Pigga hästar manuellt växlade"
"

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Wendtan gissar, hotmail adress och kontantkortsnummer.
Rubriken ger mig kalla kårar.
Men vad vet jag? jag har ju inte tittat på bilen, jag går bara efter vad min erfarenhet säger mig.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Dock skall det påpekas att det inte är säljaren som skall köpas utan bilen, men seriösitet är A och O om man skall sälja bil.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Absolut väldigt intressant med "rätt" utrustning annars, väl värd att kollas upp

rodge dodge
BmwCS #5251
Länk
Knackar man in regnumret till fordonsförfrågan så står det ingen årsmodell på bilen samt att det står fordonet har aldrig tagits i bruk.
Behöver ju inte betyda ett skvatt men blir lite fundersam då det står -02 optik som speciellt men när bilen i annonsen sätts ut som en -02a borde den inte ha -02ans optik då?

Den var ju hur som helst tokläcker.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Är skriven på ett mkt konstigt sätt , oseriös annons annser jag .

///MVH TONY
Ri
461
Rille330
330i Touring -02
"aldrig tagits i bruk" ? Blir det så om man importerar, men
sedan inte registrerar in den i Sverige, eller?
Risken finns ju när han tagit den i inbyte själv att han inte kollat så noga på den. Han verkar ju inte så intresserad av den om den inte ens är påställd efter inbytet. Men den är säkert värd en koll om man är ute efter en 530. En noggrann koll!

/Johan

Min bil: Länk

Rille: Bilen kan vara inregistrerad men det kommer stå noll ägare till dess att den blir påställd (hur det var i det här fallet har jag inte kollat upp)
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Känns som det är ytterst viktigt att kolla upp denna bils historia i Tyskland, eller var den nu kan tänkas komma från. Man blir misstänksam av det mesta tycker jag, men om allt är ok så är det säkert en bra affär.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Betrakta alla bilar som mätarfuskade, illa servade, krockade på autobahn, inrökta, taxikörda, ramsneda, stulna och omlackade tills motsatsen är bevisad, En viss paranoia är alltid på sin plats för bilspekulanter.

Håller med Tretretti. Lätt att torska om man är minsta godtrogen som bilköpare. Kolla upp all historik och granska skicket noga innan köp görs.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Står i annonsen att det är en årsmodell -01 med optik från -02.

Står dessutom att milen är kollade, att servicebok finns och att den är nyservad. Om alla uppgifter stämmer är det säkert en trevlig bil. Vad gäller annonsen som flera inte gillar så är min åsikt att bland dåliga annonser kan man ofta göra klipp. Behöver inte betyda att det är något fel på produkten. Dock bör man som alltid vara skeptisk och kolla alla fakta mycket noga.

Lycka till!

//Daniel
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Att milen är "kollade" och att servicebok finns, säger tyvärr ingenting om hur långt bilen har rullat i verkligheten! Det är lätt att förfalska serviceboken och mätarställningen kan lätt skruvas så det inte märks när en märkesverkstad kollar milen i ljusmodulen...

Endast en ordentlig bakgrundskoll med verkstäderna som servat bilen, tidigare ägare och kontroll av ev. garantireparationer kan ge något sånär svar på hur långt bilen har rullat i verkligheten.

Jag skulle vara extremt skeptisk mot en bil som annonserades ut på det sättet.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
"Pappel"-inredning har den också!!!
haha
Dannermann
Överst i annonsen står det årsmodell 2002
längst ner vilket jag missade står det årsmodell -01.
Sedan håller jag med Johan B att även om milen är kollade av
BMW betyder inte att dom stämmer se även andra trådar
i ämnet.
Men förhoppninsvis så stämmer allt för bilen är ju läcker.
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Om milen är kollade + skicket är i ett skick för en bil som har gått ca 6k mil så stämmer nog milen allt! Är man intresserad gör man bäst i att åka och titta på bilen i fråga.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
oooo_quattro, tyvärr ser inte verkstäderna mätarfusket om det är "riktigt" gjort!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det är inte den första BMW:n som den annonsören har tagit i inbyte på sin båt! jag kan inte säga med 100%-ig säkerhet att det är samma person, men det är alltför mycket som stämmermed tidigare annonser där någon säljer en E39 till underpris pga att han tagit den i inbyte på sin båt....

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.