AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
718

E90 - Fronten mer japansk än baken!

Många menar att bakpartiet på nya 3-serien ser japanskt ut, ungefär som förra generationens Nissan Primera. Men fronten är i min mening snarast en ren rip-off på nya Inifiniti M! Kolla bilderna och jämför!

BMW har kanske tagit ut sin hämnd på Nissan (som äger Infiniti) för att dom "plagierat" deras design i tio år... =)

Personligen tycker jag dock inte att de japanska influenserna är något negativt egentligen, E90 är helt klart den snyggaste och läckraste karossen i mellanklassen just nu!

Länk vs Länk

Länk vs Länk

MVH Chrille
När lanserades denna Infiniti modell?

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Håller med om att lyktorna har en liknande utformning, i övrigt tycker jag inte dom liknar varandra.

___
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Jag kanske är blind eller naiv, men jag ser faktiskt ingen likhet alls mellan de här två modellerna.
Olof Svenholm:

Infiniti M kom någon gång under förra året, har just lanserats i USA.

Jag tycker att fronten är grymt lika på bilarna, både strålkastarna och stötfångarna påminner starkt om varandra, bilarna har i min mening samma "uppsyn". I övrigt är det inte många likheter som sagt.

MVH
bmw_chrille:

Haha, Svenholm? Titta en gång till :D

Anledningen att jag frågar är att det enda jag tycker är likt är "munnen" under grillen. Som i sin tur Infiniti tycks ha "plagierat" från E60 (utan M-paket).

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
audi har väl den överdrivna munnen samt att jag tycker fler modeller också har den gigantiska munnen i fronten.

Alpina Power!
Ol
156
Old
328i -95
Tycker att alla audis ser exakt likadana ut förutom storleken då...
valet av en audi modell kan jämföras med valet av en liten, mellan och stor läsk, dvs A3, A4 och A6

Medan varje bmw modell har en helt egen karaktär och form...

"En gång BMW, alltid BMW"
Jag ser ingen likhet direkt hanske något drag men inte mer !

BMW- När du älskar att köra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.