AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.939

Bygga egen front E34

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag har sett på en del olika bmw sidor, även här i galleriet, att folk tar den nedre delen av standard spoilern på en e34 och fäster på sin vanliga spoiler...om ni förstår?

Länk

Där är ett exempel. Det är väl så han gjort? Alltså tagit nedre delen o fäst på org. spoilern?

Någon som har erfarenheter av detta? Tips?
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Ser ut som att orgspilen är avguten på utsidan och sedan är den nya monterad utanpå kanten av org. Finns annars att köpa nedre spolern på endel sidor som redan går längre ner! Den kostar mellan 1500 och 2000 kr

//Subidius
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Ok, men det jag undrar över är hur man ska gå till väga för att göra så...det är ju i princip gratis o göra det...!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Någon?
st
63
streetperformance
Bmw 320i Tc Bauercab
hmmm. ok ...

först gjuter du av din *orginal front..
sen måste du bygga en underdel med infästningspunkter
i valfrittmatrial , vad du känner o behärskar bäst ..o sen göra ytterliggare en avgjutning på den..

sen e det bara att modda ihop det ..kan nästintill garantera massor av problem , eftersom du frågar hur ..

kostnade skulle överstiga alla kostnader för ett kjolpaket , om du inte har grejjerna gratis...

kan varmt rekomendera dig att kolla in länksamlingen jag har lagt till olika styling firmor både i sverige och utomlands .

eller söka på blocket efter frontkjolar mm

eller kontakta denna killen.. han kan hjälpa dig med det mesta .

Lars Adolfsson 0455-48802 bil : 0708-954667
och kolla på hans länk..o grejjer ..billigaste alternativet

Länk

lycka till

/ eric

em
339
emhå
525i -88
Jag gjorde precis det du beskriver... Kapade loss nedersta biten av originalkofångaren och sedan skruvade den längst ner i kofångaren på bilen med självborrande skruv...
Den sönderkapade kofångaren satt på min bil vid köpet och var ordentligt krokig.
Mvh, Magnus.
Am
569
Ambush
540i/6-94
den nedre delen finns att köpa löst från Rieger. Kostar runt tusenlappen.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
OK! Såg på bilderna, det blev ju fint! Nu har jag dock gjort verklighet av en annan ide jag fick. Jag köpte 540-luftintag på bmw o kapade i stötfångarn o fäste dom...ska lämna in den på lackering nästa vecka!
Jag har själv kapat och spacklat i min orginalfront och hade funderigan på att göra som dej. dvs kapa av botten på en annan front och spackla till... :)

Min front va så pass sprucken och trasig innan så jag bryr mej faktiskt inte om hur ersultatet blir. så här såg det ut idag iaf.

Länk
Länk
Länk
Länk

//simon

Kapar tråden lite. ;)
Så här såg det ut idag:
Länk
Länk

lägger in en liten bil på när det är klart.

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Fan, det där blev ju fint! Har du monterat den??
Tackar! :D Jag är själv nöjd med det förutom lackningen som inte blev helt hundra.. men de kanske inte är så konstigt.

Har inte satt på fronten ännu, ska göra det idag! Slänger in en eller 2 bilder då.

Fr
41
Fredrik_
325 Coupe -93
Vet inte riktigt hur du menar..
Men du kan väl popnita/skruva fast den nedre läppen och sen spackla igen mellan läppen och orginalfronten
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Jag håller på och gör om min frontspoiler just nu... Kan slänga upp lite bilder när det e klart! :)

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Laguna: Ja gärna hehe! Jag lämnade in mitt bygge på lackering förra veckan. Det enda jag gjorde var o köpa 540 luftintag på bmw o sen kapa i original spoilern o fästa dem!
La
193
Laguna
e34briliant - Ah! Blev det nice eller? :) Själv byggde jag "ner" läppen med glasfiber... Blir lite som en slags "venturi effekts" front eller vad man ska säga... Hehe... Jäkligt svårt o förklara men det är standard läpp i mitten och ner-byggt på sidorna. Öppningen i mitten är runt 40-50 cm kanske... :)

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Laguna: aa det blev nice :) den är på lackering nu, ska bli kul o montera den! Har du inga bilder på ditt bygge??
La
193
Laguna
Jag har inte orkat tagit några bilder om jag ska vara ärlig... :P

Jag ska lacka fronten nu i veckan så jag kan slänga upp en bild eller två så fort jag lackat den! :)

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Ok det låter bra! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.