|
|
|
|---|---|
|
Såg en kille som körde med borttagen nummerskylt fram på bilen, ngn som vet om det e lagligt?? mvh Abbe | |
netsix |
Nej, det är inte lagligt. Nånstans mellan 400-600 kr i böter kostar det. Men man kan ha den liggandes i framrutan, det är ok. Eller som en kille som hade en viper. Hade satt nummerskylten på solskyddet så när det var dags att bli invinkad av farbror blå så fällde han ner solskyddet och klarade sig. /netsix |
|
Nej...Det är inte lagligt att vara utan och det är inte lagligt att ha den i framrutan om bilen är reggad med plåt fram.Dom siktar juh på nr plåten med lasern när dom ska kolla hastigheten.En polare fick 300 kr i böter för att han hade nr plåten i rutan.. (han kör i och för sig en Peugot 205) så det gör ju inget :)) Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. |
|
netsix |
Jaha, det var lustigt. Jag har hört att det var helt okej att ha den i framrutan. Jag säljer amerikanska bilar och då händer det ganska ofta att det kommer fel storlek på skyltarna och då har vi fått infomationen att det är okej att lägga den i framrutan. Men det är iofs ett annat läge. /netsix |
|
Skylten ska vara monterad väl synlig framtill på bilen, inte i kupén. Jeppe |
|
| Vill man verkligen inte ha den monterad så kan man alltid skylla på att den just trillat av - funkade för mig. Fast det gäller ju att inte träffa samma polis en gång till... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.