|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ser kanon ut:) Det verkar i alla fall som det är flera som är för ett sportluftfilter en emot. |
|
|
Kansfläkten: Menar du mitt luftfilter? MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
| Så det är falsk reklam ang sportluftfilter då?? | |
|
Ja jag mena ditt luftfilter. Ser ju bra ut men har ingen erfarenhet utav det förutom det jag fått här på forumet. |
|
|
Jag tror inte på att man tappar hästar för att man inte skärmar av! Skaffa ett luftfilter om du vill ha ett mustigare motorljud, det är mitt råd. MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Jo det lutar åt att jag skaffar ett men vill ju absolut inte få en sämre bil pga det.. /Kjelle |
|
|
Skulle inte tro att du skulle få det p.g.a det. MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Jaha! Då är frågan bara, villket ska man ha? Har det någon betydels villket märke eller typ av sportluftfilter man har? |
|
|
Jag har dubbelkonat Green Cotton filter på min bil, ingen aning om det är det bästa, men ett helt annat insugsljud med det filtret. :D Sen är det möjligt att jag inte tjänar något effektmässigt men hursomhelst, tycker det är tillfredställelse nog att få ett häftigare ljud. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Länk Så här har jag gjort min värmesköld. (Mitt BMC filter + rör sitter inte med på bilden) |
|
|
Hade ett K&N 57i i min bil några mil men tog bort det på grund av risken att förstöra bland annat luftmassemätarn. Märks då ingen skillnad, tycker för övrigt att det är helt bortkastat att montera öppna filter på en originalmotor som inte är trimmad. |
|
|
*L* Jag hade ju hoppats på bara goda erfarenheter ang det här. Men så verkar inte fallet.. Jag vill ha ett coolare ljud i bilen men absolut ingen försämrad prestanda. Sen om jag inte vinner hk påt spelar ingen större roll. Sen då! Att trima en 328? Hur bra funkar nu det då? Ja menar är bilen bygd för hur många hk som hälst? Det lär väl vara någon poäng med att en m3a är byggd för ca 300 Vore inte så kul om hela 328 ramla ihopp när man gasar till lite. Ne det tror jag väl den inte gör för lite +hk heller men men. |
|
| Enklaste sättet måste vara att byta till 325ans insug och en mappning med unichips piggyback. Det borde ge ca 20 hk. | |
|
325ans insug! vad är skilnaden mot 328ans? |
|
| Kolla skilnaden! Länk 328an är strypt för att hamna i "rätt" skatteklass. Det är några här på forumet som har bytt insug. Testa att söka så hittar du flera trådar. | |
|
ska kika lite på det sen.. :) |
|
|
asså det finns en del riktigt fula filter men ett sådant som jag har är snyggt tycker jag personligen. MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Tycker det är för mycket prat om ett simpelt öppet luftfilter. Det är inga pengar, och det är lätt att bygga dit. Är du inte nöjd, så skrota ideén och sälj filtret. Jag skall för övrigt skaffa 325ans insug. Kan lägga upp bilder sen. |
|
|
*L* Möjligt det är mycket prat om filter. Det jag hoppats på med. Vill ju lixom inte köpa grisen i säcken:) Ja det vore intressant att se bilder på 325ans insug sen.. |
|
| Jag såg i en Motor Nord katalog, dock inte den senaste årgången att dom hade insug från 325an att få tag i, det fanns även ett diagram med bromsning av en M52 med och utan grövre insug. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.