|
|
|
|---|---|
|
På behållaren så finns det en slang med kontakt som går till insuget,men grejen är den att motorn som jag har är en äldre modell så har ingen kontakt till den. Så min fråga är kan man plocka bort kontakten och koppla den till insuget! Tacksam för alla svar.. MVH | |
| Du får lossa anslutningen som kommer från bensintanken och låta den sluta i fria luften precis som på de äldre bilarna. | |
| På min har föregående ägare fuskat och bara dragit ett hål in i luftburken INNAN filtret där slangen från kolbehållaren går in utan någon kontakt. Slangen med kontakten är bara för att klara miljöklassning mm, kollas sällan på bilprovningen så det är ju ett sätt att göra som Markus nämnde här ovan och bara koppla loss. | |
| Då kan jag bara skita i att lägga den,så slipper jag plocka bort slangen som kommer från bensintanken???? | |
| Funkar förmodligen bra. Märker du senare att det ev. luktar för mycket bensin-ångor i motorrummet så går det ju att antingen koppla loss kablen som styr ventilen (kontakten som du kallade den innan) som då inte öppnar eller ansluta den till filter-boxen så att motorn suger in överflödiga ångor när man startar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.