AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.127

BMW GROUP MÖLNDAL

Var in till ovanstående idag och har då aldrig blivit så dåligt bemött! Jag och min fru skulle fråga om lite extra saker till bilen,men vi blev bemötta som om vi var små obetydliga tomtar.
Tragiskt för dom när vi även tänkte titta på en till ny bmw.
Så det var bara att vandra vidare till merca bredvid. Någon som har varit med om samma saker hos dessa slöfockar?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Kom det ingen försäljaren?
Vad sa han/hon som var stötande?
andha45
Köpte en tvååring där en gång, som visade sig ha flera defekter som ej åtgärdats (stenskott, vibrerande bromsar, fimphål i sätet trots uppgift om rökfri). Fick lånebil tre veckor, ett gäng tusenlappar i prisreduktion, alla reparationer fixade inkl. 2 nya däck, nya v-däck istf beg, kapslar till v-däcken + full tank i lånebilen och i tvååringen.

Med andra ord mycket bra skött, även om det från början såg mörkt ut.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag är 24 år gammal... kommer in BMW hallen iförd jeans + tröja och inte speciellt tillfixad...

går upp och kollar lite på bilarna som stod inne i hallen... såg att bilarna var låsta, tittar runt lite, ser att en säljare är påväg till sitt kontor... ser till att få ögonkontakt med säljaren, och nickar till honom när han ser mig.. han kommer fram till mig och frågar om jag behöver hjälp. Visst förklarar att jag letar efter en E39 med det och det kravet.... visst... han visar mig ett antal bilar och frågar vilken som jag gillar bäst... låser upp ett gäng och jag får känna, rycka och dra och kolla lite själv medan han förklarar lite om bilarnas historik.

Fastnar för en tokfräsch 523i med mycket bra utrustning och för en 530iM, ber att få provköra 523an, inga problem.... han kör fram bilen och jag tar en runda, när jag kommer tillbaka så säger jag att jag vill visa den för min far. Inga problem ta E39an och åk och hämta din far... Kör till pappas jobb med bilen och vi tar en lite längre runda med bilen....

tillsammans så går vi igenom bilen och hittar lite smågrejer som vi inte tyckte om.... åker tillbaka till BMW Group GBG och snackar med säljaren... allt vi har att anmärka på går han med på att byta/fixa till. och de anmärkningar vi hade var:

Kontrollera mätarställning.
Kontrollera att inga extra nycklar finns inprogrammerade.
Uppdatera mjukvaran för motorstyrningen
Byt ut träet runt växelspaksdamasken, pga repa.
Något i framvagnen låter lite lätt när man svänger kraftigt.
liten fläck på skinnet på främre pass-sätet.
ett dimljus ur funktion

pappa skrev under papprena och vi åkte hem.
alla de punkterna åtgärdades utan snack!

Mycket bra bemötande, pappa och säljaren satt till och med och snackade en stund om alla 02:or pappa hade när han var i 20 års åldern...

efter köpet fick vi lite problem med 523an och allt har fixats till utan minsta gnäll.... dessutom så har vi fått låna hem mycket roliga bilar under tiden vi hade 523an inne på verkstad, bl.a:

X3 2.0d
Z4 2.5i
120d

så jag har aldrig blivit bättre bemött på en firma tidigare!

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
andha45
Jag tror det kan inverka att BMW Group Mölndal ägs av BMW-fabriken. Då kan det knappast vara något snack om annat än att åtgärda problem som dyker upp. En privat återförsäljare har eventuellt något mindre resurser till sådant.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jo visst inverkar det... men det jag bryr mig om är att jag får bra service och vet med mig att jag gör ett tryggt köp.... vilket gör att man gärna köper bil där igen.

andha45
Absolut helt och hållet sant. Så tänker jag också. Jag har dock märkt att en generösare attityd finns hos de fabriksägda återförsäljarna. Kanske de också är lite mer relaxade än privata återförsäljare, som s a s jagar sista kronan för att maximera företagets vinst. Att vara lite relaxad ser jag som positivt, medan andra ser det som en slapp inställning.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jo jo visst....

sen var det bara sk*t kul att ha en Z4 att leka med under en hel helg ;-)

andha45
Det kan jag tänka mig... själv fick jag skrutta omkring i en ny 520 som lånebil. Stackars mig!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.