|
|
|
|---|---|
|
jag har 2" på min 318 men vilket låter bäst. 2" dämpare eller 3"s???? •Alpinweiß • BMW • Team PuffSpin Racing • ♥ BMW - Körlek vid första bakvagnskastet ♥ | |
|
Beror inte bara på tummen på dämparen hur de låter,är så olika mellan tillverkare me vilken stoppning mm dom har i dämparen.... Men 3" låter ju oftast mer än va 2" gör,men jag skulle nog sattsa på ett 2,5" om jag va du,brukar bli rätt lagom. |
|
|
Haas!!! vet du om det är godkänt med raka rör och en japsdämpare??? •Alpinweiß • BMW • Team PuffSpin Racing • ♥ BMW - Körlek vid första bakvagnskastet ♥ |
|
|
vilket 2,5 tum du. jagh kör på simons. rund eller oval dämpare •Alpinweiß • BMW • Team PuffSpin Racing • ♥ BMW - Körlek vid första bakvagnskastet ♥ |
|
| Med raka rör och en japsdämpare kommer du bli döv! Efter katten så har jag bara ett rakt 2" rör med en liten sportdämpare på slutet på min 316 och nu ska jag byta till ett orginal system. Låter för mycket! Eller börjar jag bli gammal? | |
|
jag har rensad katt och sedan 2" från katten och bak. sen en oval 2"s dämpare och det låter knapp ju.. vill ha samma ljud fastt mycket högre. det ska typ mullra lite på låga varv och på höga ska det låta typ som ett högt bååp och du förstår.. •Alpinweiß • BMW • Team PuffSpin Racing • ♥ BMW - Körlek vid första bakvagnskastet ♥ |
|
|
Ett snyggt slutsystem är nästan ett måste på alla bilar men det är ju ingen mening om bilen låter mkt om den inte har prestandan att backa upp ljudet med. Då blir det ju bara lite fånigt. |
|
| Kunde inte sagt det bättre! | |
|
Vi börjar nog bli gammla bägge två |
|
|
ok. men har man inte mycket under huven så får man väl ljuga lite då.. är det stor skillnad på en oval 2" och en oval 2,5" ljud mäsigt '???????????????????? •Alpinweiß • BMW • Team PuffSpin Racing • ♥ BMW - Körlek vid första bakvagnskastet ♥ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.