|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska sälja min M3 Cab nu i vår och skulle vilja ha lite tips om när man bör lägga ut annons och vilket pris som jag ska sätta... M3 Cab -96 9900 mil 3.2 liter och 6 växlar Cosmossvart metallic Modena Natur helskinn (saffran) Inredning i mörkt trä All utrustning utom farthållare och pdc Inga utvändiga M3-loggor Helt orginal Välskött och endast sommarkörd Motor/vanos går bra (testad hos BMW och annan bilfirma) Fungerande klima (påfylld och testad) Ifylld servicebok (servad hos BMW) Import 2002 från bilfirma i Tyskland Stora servicen utförd april -04 Övrigt: Nya bakdäck (Eagle F1 runt om), bytta styrstag, ny bakruta, nya bromsbelägg runt om, fräscha skivor, nya lyktglas fram... Ett par bilder finns i mitt galleri: Länk /Fredrik | |
|
Jag tror många börjar spana efter cabbar redan nu, så det är nog dags att börja annonsera snart. Ett tips, när du lägger ut annonsen skriv inte "all utrustning" utan skriv istället vad den har för utrustning. Även jag tvivlar starkt på att den verkligen har all utrustning. |
|
|
Jag brukar skriva ut hela utrustningslistan när jag säljer bilar men jag hade lite bråttom när jag skrev inlägget. Här är en mer komplett lista: Cosmossvart metallic Manuell växellåda (6 växlar) Automatisk klimatanläggning (med timer etc) Färddator ("stora datorn") Skinnklädsel ("Modena Natur" helskinn) Mörk träpanel Helautomatisk cab (svart tyg) Fjärrstyrt c-lås Orginallarm med startspärr Överrullningsskydd Elhissar Elspeglar Elstolar Elvärme i framstolarna Airbags fram Mittarmstöd fram Velourmattor (svarta) Skisack Handsfree för mobiltelefon Extra bromsljus i bagageluckan Automatiskt avbländande backspegel Stora ljudsystemet (slutsteg och 10 högtalare) BMW Professional RDS Radio med CD-växlare (6 skivor) 17" M3 Cab fälgar (med Goodyear Eagle F1 runt om) Uttrycken "all utrustning" och "fullutrustad" används ofta felaktigt men jag tycker ändå att min har "all nödvändig utrustning" förutom det jag nämnde (farthållare och pdc). Annat som kan vara värt att nämna: Kvitton från alla verkstadsbesök Kopia på fahrzeugbrief Två tidigare ägare (i Tyskland) Prisförslag? /Fredrik |
|
|
Är du Walters grabb?? C.S |
|
|
Du menar Göran? Ja, det stämmer. Han har nämnt dig och din M3:a någon gång. Det måste ha varit din M3:a som jag såg i somras en gång när jag var hemma och hälsade på. Den såg fin ut. Silver gör att E36 ser lite modernare ut =) Ska du ha kvar den länge till? /Fredrik |
|
|
Är det ingen som har något prisförslag?? /Fredrik |
|
| Hej, jag köpte min Cabbe nu i december och betalade 150000 kr, det som skiljer våra bilar är att min är avusblå, har rullat 11000 garanterade mil och är importerad 98.. samt att det bara har varit totalt 3 ägare på bilen sen ny. Så jag skulle tro att hittar du bara rätt köpare så kan du nog få mellan 160-170000 kr. Kan oxå tillägga att M-bilar ÄR svårsålda.. | |
|
Tack för svaret peddo. Det är väl ungefär där jag har tänkt lägga mig. Skulle dock uppskatta lite mer input från folk här på forumet... Jaja, så fort det börjar bli lite varmare ute (snart hoppas jag!) så slänger jag upp ett par annonser. Jag var och provstartade bilen för några veckor sedan när det var torrt och soligt... Förutom lite damm så var allt helt ok. Då kändes det ganska jobbigt att den ska säljas =/ Men sambon, vinterbilen och nya lägenheten kräver lite "uppmärksamhet" (pengar) just nu! =) Är dock sugen på en M Coupé lite längre fram! /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.