AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
866

Iskall BMW 323 ci -00, varför då?

BC
35
BC
320 M-sport -03
Hej,

Jag ämnar att köpa min första BMW och har spanat in en 323 ci -00, se länk:

Länk

Den är sv-såld, skapligt utrustad (tyvärr inte sportstolar/skinn, utan grå tygklädsel), en tidigare ägare (äldre herre från sthlms-trakten), gått lite, fullservad mm. Priset verkar inte helt åt skogen, om man jämför med liknande på blocket, och denna bil står ju faktiskt hos en BMW återförsäljare (Borgs bil).

Det konstiga är, Borgs bil fick in bilen redan i oktober. Den har alltså stått i 4 MÅNADER. Om man föresätter att bilens skick är bra (vilket min uppfattning är), varför har den inte blivit såld???

Finns det något dolt med just 323ci -00 som gör den iskall bland BMW-spekulanterna?

Ska man istället satsa på en 01:a med nya motorn?

Tacksam för svar
/BC
Har kollat på bilen ifråga och den är ju som du säger i fint skick, dock tror jag att du gör bäst i att hitta en annan med sportstolar, risken är stor att du ångrar dig om du köper en utan. Eller så är det bara jag som tycker att det är värt att vänta lite till för en sån sak :-)

Men kan du stå ut med standardstolarna så är det ju bara att slå till, motorn i 323 anses ju allmänt va bättre än 170 hk motorn i 320'n som kom -01.

Har du kollat denna förresten ? Inte sportstolar men del-läder iaf. Har varit och kollat den också och den är i otroligt fint skick, men den är importerad vilket kanske är ett minus för din del ? Tidigare ägaren har dock överlämnat en hel pärm med dokumentation till bilfirman som säljer den så jag har svårt att tro att det finns något att oroa sig för... Länk
haimaul
Ser inte många 323 som något av en mellanmodell, dvs. varken med liten motor (=ekonomiskt) eller stor (=kul)? Jag tycker det är orättvist. Kanske försäkringspremien också spelar in, en 323 kanske ligger mycket högre än en 320?

Bilen du tittat på verkar hur som helst fin! Försök pruta och se hur lågt firman kan gå! Lycka till! Och välkommen till detta fantastiska forum!

__
When in this charming car,
this charming man...
Ed
31
Edderf
535 D Touring - 11
Kanske jag som är lite petig, men visst är det tråkigt när en bilfirmar inte har koll på bokstäver och mellanslagen.

Diesel luktar gott
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Inget fel på den där bilen, ser det ut som. Kanske lite magert utrustad om man är petig. Men jag tror dels att det är årstiden och dels det faktum att det finns allt fler E46 coupeer på marknaden som gör att den blir stående. Priset är ju inte ohemult heller.

Lägg ett bud om du är intresserad!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Den saknar viss utrustning som skinn och sportstolar. Priset verkar ganska ok med tanke på var den står.
BC
35
BC
320 M-sport -03
Ok, tack för svaren. Det verkar vara sportstolar som är felande länken på 323:an.

Jag är kräsen när det gäller stolarna, har kört saab hittills. Säga vad man vill om saab, men bygga sköna stolar är dom kungar på!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.