|
|
|
|---|---|
| Ja just som rubriken lyder, hur får man loss yttre strålkastarglaset på en E39? Ser att det sitter 3 snäppfästen, har lossat dem men det är ju något mer som jag inte vet / ser och ber som ödmjukast om hjälp med detta. | |
| Jag har för mej att man tar bort hela lyset med insats och allt och delar på dom sen.. Sök på det så borde det komma massor... | |
| Öpnna motorhuv så sitter det två skruv vill jag minnas som håller lampglaset | |
|
Beskrivning om hur du får loss själva lamphuset: mekartips Jag vill nog hålla med Jonsson__ ang. att man måste ta ut hela lamphuset innan man kan lossa på glaset. /Hammar |
|
| Gnille: Det stämmer men då följer ju hela lyset med, glaset sitter ihop med insatsen med en massa snäppfästen (5-6 om jag inte minns fel) och för komma åt att få isär dom måste man väl ta ut allt.... | |
| Tack! Det var ju lite jobb med det.... Bra bilder o förklaring på länken. | |
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Så här gör man: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Tack allihopa! Nu är det fixat och var ju faktiskt ganska enkelt, tog inte måna minuter på andra sidan i allafall. Allt är lätt när man vet hur man ska göra | |
|
Putsade du innerglasen ordentligt nu?? det är mycket viktigt för bästa ljusutbyte! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.