AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.919

Priset på en BMW 328i

Sida 2 av 2
Roligt att se att en del tror att man kan få 328:orna så billigt.

Kan inte nån visa mig vart man kan köpa en 328:a för det priset som ni anser er att de ska kosta?

Kollar man på exvis Blocket, 328-95, utan att titta närmare på miltal, "skick" eller Touring/Sedan, så ligger begärda priser mellan 52' och 79'. Cabbarna däremot ligger mellan 119' och 139'.

/ Joakim

Länk
Inse att det är skillnad på begärt pris och slutpris. Jag kan sätta ut min bil för 100kkr, men kommer jag få den såld? Knappast.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Ni
15
Nikelas
328i -95
Dubilidu: Bra svar. Jag menar: en 325i från 1995 har man ju svårt att få tag på under 60K.

Det där med stereon: baslådan sitter inte fast i inredningen, som synes på bilderna så är de bara att plocka bort, sitter absolut inte fast i nånting som jag noga poängterat i annonsen. Personligen anser jag också att det låter grymt mesigt utan baslådan.

Personligen är jag ingen fanatiker i ögonlock heller har vart nära 10 ggr att plocka bort dem men en massa polare slår bara mig när jag säger det. Men är man köpare på en bil får man ju ta det i beaktning; ögonlocken går ju att plocka bort.

Många har frågat vad jag fått för bud, har fått två bud och båda på 62K. Den ena kommer och kollar på måndag och verkar väldigt angelägen. Men jag vet inte, skall jag släppa den för 62K?
Hej,

Din bil har ett lite udda utseende med fälgarna och ögonlocken. Det kan påverka prisbilden ganska rejält.
Vet inte riktigt hur mycket E36 sjunkit det senaste halvåret, tänkte själv sälja min framåt vårkanten så jag bevakar marknaden.
Funderar på att sätta ut den för 69kkr med prutmån och kolla responsen, går inte detta byter jag in den.
Jag kan säga att jag fått ett inbytespris på mellan 50-60kkr vid ny/begköp av handlare. Min är nästan två år nyare samt är svensksåld men saknar SCHiin och är i 100% originalskick.
55kkr tycker jag att du bör kunna minst få ut för den.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Får du 60-62kkr för den tror jag både att säljare och köpare (om denna gillar ögonlock) blir nöjda.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Ni
15
Nikelas
328i -95
Varför detta gnäll om ögonlocken, nu går jag fanimig och monterar bort dem!
Blocket igen:
325-95 mellan 45' och 79'...med ett udda exemplar som det begärs 119' för...(ej cab!)

/ Joakim

Länk
"ufo"
Ja se där hittade du nån för 45` då kommer det andra problemet som 99% av alla härinne varnar för. Undvik alla billiga lik! Det är bara att inse att man inte får en välskött 328:a för 45`! Jag vet oxå att priserna sjunker på bla E36:an, men att tro att man får "niklas" bil som i mina ögon ser ut att vara i bra skick för de priserna som en del härinne kommer är bara löjligt.

En andra sak som många gnäller om är att det är ett stort minus för är en del form av styling. Handen på hjärtat hur många har sina E36:or i strikt orginalskick? okej en jätte EVO-vinge förstör bilen det är jag med på men ett poar ögonlock? Kom igen.
735
Ok, visst ska man akta sig för liken... Men faktum är att det inte direkt är säljarens marknad vad gäller BMW, och då speciellt inte e36 och e39.
Men lycka till med din försäljning, du får gärna posta vad du säljer bilen för!

Instämmer förövrigt med simonen vad gäller uttalanden om pris i vissa trådar!
Ni
15
Nikelas
328i -95
Ja, det är klart har man ett lik så säljer man de billigare. Min bil är inte ett lik. Den har aldrig varit krockad osv osv. Har iaf fått handpenning för bilen på en som kommer och "ska ha den" på måndag. Så om någon är intresserad så måste ni nog skynda på lite. Stor risk för att den går iväg på måndag.
Jag blir också förbannad på folk som säger; "åhh den är lite sliten skinnet, måste vara skruvad mätare, måste pruta 25K, måste vara något fel på hela bilen bla. bla. bla.".
Vi hade en merca inom familjen i 10 år som vi körde 20000 mil med, skinnet var ordentligt utslitet redan vid 10000 mil, men i och för sig, det var en merca ;)

Visst har jag svårt att tänka mig att de 328or för 45kkr är i bra skick men det finns alltför många skräckexemplar även bland de bilar som annonseras ut för 60-70kkr. Säljaren hoppas väl på att lura någon mindre vetande som tror att bilen är i bra skick bara för att den är lite dyrare, har märkt att det finns många som köper upp "liken" och sedan annonserar ut dem dyrare.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Eftersom man idag kan få en E46 328 -98 för runt 100" tror jag att det är svårt att få ut mkt mer än 60-65"... E36 har rasát i pris... även jag är drabbad av det med min cab...

Ang. diskutionen med skicket på skinnet beror det mkt på hur skinnet blivit skött under åren... har det tex. aldrig blivit rengjort & infettat på 10år + svart bil som står i solen kan jag tänka mig att skinnet kan blir uttorkat & slitet även om den bara gått 14000mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.