|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar hur mycket ni tycker jag skall släppa min BMW 328i för? Här är iaf länken till annonsen: Länk | |
|
Ser ut som den har bara M-fronten, men inte resten? /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Det var inte det jag undrade om | |
|
Nej, men det måste ju vägas in om man ska göra en värdering. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Vad tror du om värdet då? | |
|
Nikelas: har den verkligen gått 14200mil, stolarna verkar vara jätteslitna med tanke på miltalet. |
|
| hahaha | |
|
Min gissning är att försäljningspriset hamnar på c:a 45.000kr om bilen i verkligheten motsvarar skicket bilderna visar. Att AC:n fungerar förutsätter jag naturligtvis. Ett bra utgångs/annonspris bör väl vara 49.000 kr enligt min bedömning. Leffo |
|
|
Nikelas, verkar som om priserna har sjunkt en del senaste havlåret bara... trist för säljarna... Gämför med priset på denna: Länk Fast den länkade är bland de billigaste som ligger ute på marknaden. Fullt möjligt att du kan få 70' för den. Vad har du själv tänkt dig för pris? //Daniel |
|
|
Oups! felstavning.... Jämför med priset.... //Daniel |
|
| Det har den verkligen. Jag har alla papper. Den har gått c:a 10000 mil i Tyskland. Så slitna är inte stolarna, skall ta nya bilder, förarstolen är lite sliten i skinnet men den är ändå 10 år gammal. Jag har som sagt serviceboken, fahrzeugbrief, alla besiktningspapper från alla besiktningar den gått igenom i Sverige. Alltid servad på BMW verkstäder både i Tyskland och Sverige. Milen är inga problem. BMW gick igenom bilen nyss och konstaterade att inga delar behövs byta! | |
| Leffo: Du verkar ju inte ha så stor koll, ignorerar ditt inlägg totalt... | |
| Dannerman: bilen som går till din länk är ju en automat, det påverkar väl ändå priset, dessutom är juh min bil väldokumenterad och fullservad... OCH AC:N FUNGERAR JÄTTEBRA! | |
|
har BMW gått igenom bilen och konstaterat att allt är Ok, så reviderar jag min gissning till följande: utgångspris: 55.000r riktigt försäljningspris: 50.000kr Mer än så tror jag det är svårt att få tyvärr. Bilen skall ju säljas också, inte bara annonseras. hela begmarknaden (alla bilmärken) har ju sjunkit katastrofalt senaste åren. Leffo |
|
|
Leffo: Är du spekulant och vill buda ner priset bara? ;) Finns ju en del bilar som går för 55K men det finns ju en del som går för 80K har iaf en köpare på 62K och det tycker jag är billigt. |
|
|
Tror inte att slutpriset är så långt ifrån vad Leffo skriver.Att få dessa 79" som jag tror du annonserar för på Blocket? är nog svårt för att inte säga omöjligt. Tror på ett slupris på strax över 50". Annonspris runt 60".Får man fråga vad du själv fått för respons på annonsen och ev. bud när svar och vägledning ignoreras? |
|
|
Nikelas, med ditt uttalande "Leffo: Du verkar ju inte ha så stor koll, ignorerar ditt inlägg totalt... " bidrar du till att värderingsforumets kvalité och trovärdighet sjunker. Själv har jag slutat att värdera e36/e46 eftersom det ofta slutar i pajkastning/idiotförklaring, något som gör att du i detta fallet inte får någon bra värdering utan får noll. /Simon |
|
|
55´ ?, svårt att se skicket på bilderna. Penisatrappen drar ner samt baslåda och steg. Mitt tips är att montera bort detta och få bilen "ren" från sånt. Länk |
|
|
Nikelas det är inte min mening att "skriva ner" din bil eller på något sätt vara personlig på något sätt. Du ställde en fråga på öppet forum och jag försökte svara. Som jag skrev i tidigare inlägg är det en gissning, min gissning. Andra kan ju göra andra bedömningar. Det är alltid svårt att värdera en bil på några bilder utan att ha sett den i verkligheten. Då får man ju bara gå på andra saker som: modell, utrust, mil, årsmodell, import eller inte osv. Och inte minst var liknande bilar sålts för nyligen. Mina bedömningar om marknadsläget grundar sig på att jag själv letat länge efter 2st E36:or för eget bruk (se sign.). Det hela slutade med att jag köpte 2st sv-sålda -97:or hos BMW. Att jag köpte där berodde på att på BMW var priset rätt. Till skillnad från många privatannonser jag tittade på. Till sist önskar jag dig lycka till med försäljningen. Tyckte bilen såg fin ut på bilderna förutom stolarna som fler inlägg också påpekat. Mvh. Leffo |
|
|
55 kkr kanske, det är lite korvmojjevarning på ögonlocken. Nu verkar han ha tagit bort bilderna på stolarna. |
|
|
Hade den haft komplett M-paket hade det gjort bilen mer lättsåld. Nu har du ju inte besvarat min fråga så jag vet inte om så är fallet. Dock ser det ut som bara fronten är M-technic. Fälgarna tror jag knappast höjer värdet/efterfrågan, ganska udda design förmodligen från någon "tredjepartstillverkare". Om slutsteget/baslådan inte gjort åverkan på inredning, utan lätt går att plocka bort, så ser jag inte det som något minus. En 328i med det miltalet i "standardskick" borde gå att få ut 60-70k för. Högre än så tror jag personligen det är ytterst få som betalar, man får betänka att E46:orna sjunkit rejält i pris. Stylade bilar kan man anta är mer svårsålda eftersom de är modifierade efter personlig smak. Många backar för privatimporterade exemplar. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.