|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
bjoerck: I exemplet är det snarare 240-Berras tråkiga jantelags-inställning som stör mig, än att han peakar BMW. Det kan gälla MB, Jaguar (!), RR eller vad som helst egentligen. Den inställningen som skämtet reflekterar kan jag tycka kännas lite tröttsam. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Men skratta nu och var glada ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Klart jag driver med er :D Jag skrev det där med toaletten enbart för att pointera hur fruktansvärt beklagligt det är att någon har sett en likhet mellan en E65 och en av statens sunkiga papperskorgar, vissa människor ser vad de vill se, och letar man nog kan man nog hitta andra absurda likheter mellan ting. MVH, E38B12 |
|
| Olof: Du brukar vara ganska snabb med att kalla det anrika märket Jaguar för diverse tillmälen. Jantelag? :-) | |
| Ja det var roligt hördu du.... | |
|
bjoerck: Har jag svårt att tänka mig då de bilar som mest tilltalar mig är just BMW, MB, Porsche und so weiter. Inte för att jag kommer ihåg att jag kallat Jaguar för något särskilt :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
"Klart jag driver med er :D" Yeah right... |
|
|
Kan ingen försöka se ironin i bilden istället för att känna sig påhoppade och förolämpade? Jaja, ska snart sätta mig i min bil driven av det jag lämnade efter mig i måndags. Ironiskt eller inte så verkar bilen gå bättre i influensatider ;-) |
|
|
Denna tråd var den mest sanslösa jag någonsin läst på detta forum. En enkel bild med en slående likhet av Bmw njurar och den verbala pajkastningen är igång. Folk som reagerar med att yttra sig att vissa personer kommer minsan aldrig ha råd att köpa en fabriksny Bmw, mycket moget. Jag tyckte bilden var kul en likhet finns och? Bmw bygger gedigna bilar med kvalité och körglädje men det finns det andra biltillverkare som också erbjuder. Razvan Terme: Det är en kul bild:) Vh/ Kermit. |
|
|
Angående det här med att göra "gratisreklam" för ett företag... Tror knappast det finns en biltillverkare, en tröjtillverkare, eller ens en tumvantestillverkare som inte någonstans på sin produkt har ett litet märke. Om man inte vill göra "gratisreklam" lär man få gå både naken och bostadslös genom livet. Alternativt ta bort märket. Det är väl förresten ingen som har något emot att jag sätter ett BMW-märke i motorhuven på min Volvo 244 tills att jag köper en BMW?! ;-) |
|
| Vi e Goa Gubbar Allihopa ! :). | |
|
haha.. ingen kommentar till bilden, men läsningen gjorde att man klarar sig till på Måndag:P hehe (fler trådar med heta diskussioner) Alpina Power! |
|
|
På tal om heta diskussioner... Jag kör ju MC också, och spenderar en del tid på www.sporthoj.com Ni som gnäller här..skulle ta en "studiedag" & surfa lite där...mycket trevligt & bra forum, reglerna är mer liberala, utsvävningar tillåts...inom vissa gränser. Men dom som inte sköter sig bannas omedelbart. Det funkar bra, detta forum är bra som källa till kunskap, men jag måste tyvärr säga att det är gott om Skolpoliser här, & lite väl stelbent & välkammat...men bra.. ;) Trevlig helg! /Mosse |
|
|
Skillnaden är att detta ju är ett märkesbundet forum. Men vissa fattar inte det, utan tror att det går att ändra på. Sen är ett forum precis som i verkligheten; alla människor spelar inte jämt. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Detta var ju sanslöst. OK, en gång för alla; Det där är i mina ögon extremt dålig humor, som bara bevisar att folk ser vad de vill se i diverse saker. Och liknelsen toalett - Mercedes var menad enbart som en accentuering av detta. Jag blev knappast förolämpad av den fula bilden, men eftersom detta är ett fritt forum där meningen är att man skall diskutera förstår jag inte varför jag inte skall få säga att jag tycker det är riktigt dålig humor... jag säger inte att E65 är den vackraste bilen som byggts och tillhör inte de individer som vägrar inse att det finns andra bilar än de som har en BMW-logga på huven men min åsikt är även den en åsikt. MVH, E38B12 |
|
|
Olof & E38B12 Är ni bröder?? :) |
|
|
Oj, oj. Det verkar vara ett känsligt ämne. Att skoja om BMW inför en BMW-anhängare verkar vara lika upprörande som att pissa på Koranen framför ett gäng talibaner. Jag tycker bilden är ganska kul. BMW:s grill ÄR lik soptunnan. Associationen sopor och BMW blir då ganska lustig. Berga: Att sätta sin logga på sin produkt är inte samma typ av reklam som när en konsument börjar tala varmt om produkten. Jag kan tänka mig att E38B12 och Olof Ovenholm tillhör kategorin som frenetiskt försvarar "sitt" bilmärke på fikarasten. Det är det stadiet alla varumärken önskar nå -När konsumenten identifierar sig så mycket till varumärket att denne försvarar och marknadsför det utan egen vinning. |
|
|
bjoerck: pinkar du på koranen framför en gäng talibaner är det nog rätt kört för denne:=) Alpina Power! |
|
|
mosse: Nej... är du gift med bjoerck? :) bjoerck: Ska jag börja spekulera helt öppet om din personlighet? /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Med tanke på Bjoercks egen presentation av sig själv så tycker man skall akta sig för att kategorisera mäniskor. Ja menar man kan ju stå för vem man är innan man börjar sätta personer i fack. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.