AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.409

Rolig bild hjälper mot allvaret :)

Sida 1 av 4
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Vet inte om den varit uppe innan...tyckte bara den var lite funny

Länk
Gammal...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
ok..hoppas de raderar tråden då..
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Det där har jag tyckt länge, men aldrigt vågat berätta för någon med reisk för att lungna personer med vita rockar ska hämta mig och lägga mig avBMWfiering eller något... Skönt att man inte är ensam...
Jag skall knalla ner till en närbelägen park och montera BMW-emblem på samtliga papperskorgar! Likheten finns faktiskt där. Rätt kul faktiskt!
Ett gott skratt förlänger livet, fast som Olof sa, den har figurerat innan :)
Jag viker mig verkligen av skratt... eller inte. Maken till dålig, plump och fullständigt usel humor får man leta länge efter, so what om man ser en likhet, som inte ens är speciellt slående mellan en papperskorg och en E65-grill.

Tror att jag skall gå ner och ta lite bilder på spolarknappen på min toalett, den har vissa likheter med Mercedes-stjärnan...
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Smaken är delad. Tur att inte alla har samma humor/körstil/kläder etc. eller hur?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hahaaa! är du på riktigt eller??? tönt!

"Maken till dålig, plump och fullständigt usel humor får man leta länge efter"

E38B12: Driver du med oss eller?!?
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
E38B12: Har du käkat för mycket citroner eller har du mens? ;)
Speciellt kul är det väl inte. Möjligen att man fnissade lite första gången man såg den. Men papperskorgen är ju snygg! ;)

/// Olof

Länk
Olof: Hade det varit roligare ifall likheten gällde Mercedes och en papperskorg?
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
som olof skriver

de e ju papperskorgen som e snygg inte bilen som e ful =)

treor BMW va först med njurar faktiskt, eller? (gällande mellan BMW och soptunnan)

o så fick soptunnetilverkaren syn på en snygg BMW o tänkte, "de e status emd njurar. ja ska ha det på mina soptunnor"

o på den vägen är det =)

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
Undrar vem som inspirerat vem?

BMW-designern som tycker märket associerar med en soptunna eller soptunnefabrikören som ville ha ett utseende på tunnan så alla ser vad det handlar om? :-D
bjoerck: Förmodligen, jag är ju partisk :)

/// Olof

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
bjoerck..

Med denna profil, så måste han ju driva med oss...

"Jag är en excentrisk, självutnämnd konnässör med en absurd passion för det vulgära, ovanliga, onödiga och sanslöst dyra. "
Jag får ständigt vatten på min kvarn att BMW-ägare är den grupp av bilägare som är mest intoleranta mot kritik gällande sin bil.

Personligen ställer jag mig helt oförstående till att ta varumärken i försvar. (Såvida inte ett ekonomiskt intresse finns i företaget.)

Enligt kundpsykologin finns en koppling mellan egot, självuppfattningen och valet av varumärken. Min naturliga fråga är då om BMW-ägare i större utsträckning identifierar sig själv via sin bil och därför försvarar märketmed näbbar och klor?

Min syn på bilar är att de är föremål för nöje, men jag identifierar mig inte med min bil på något sätt. Min identitet sitter i andra saker som exempelvis utbildning, social tillhörighet och så vidare.

Detta är inte särskilt riktat till dig Olof. Du tillhör dock den grupp av människor som ett varumärke lyckats binda till sig. Du utför gratis marknadsföring för ett varumärke. Detta är den fas alla varumärken strävar efter.
bjoerck:

Jag tyckte helt enkelt inte att det var ett speciellt roligt skämt. Och jag är faktiskt inte humorlös, trots min medvetna arrogans på forumet ;)

Det känns som att detta är den typen av skämt som "240-Berra" i Sjöbo skulle dra infför sina nickande och hånskrattande vänner, som innerst inne vet att de aldrig själva kommer att ha möjlighet att äga en fabriksny BMW.

Visst utför jag gratis marknadsföring för BMWs bilar. Jag gillar ju dem. Ska jag låta bli att göra det pga att jag av ren princip inte vill gynna ett företag utan att få någon personlig vinning? Äh.

/// Olof

Länk
Olof: Nej, det finns ingen anledning att för dig att sluta marknadsföra BMW:s varumärke utan anspråk på ekonomisk ersättning. Jag har aldrig heller sagt motsatsen.

"Det känns som att detta är den typen av skämt som "240-Berra" i Sjöbo skulle dra infför sina nickande och hånskrattande vänner, som innerst inne vet att de aldrig själva kommer att ha möjlighet att äga en fabriksny BMW"

Frasen ovan ger uttryck för att det är känsligt att vissa skämtar om BMW:s varumärke. Varför då? Det är ju bara ett företag 240-Berra driver med. Inte din fru.

Jag tror många BMW-ägare skulle må bra av att inte finna sin egen identitet i ett varumärke. Samtidigt skulle de må bra av en dos självdistans.
Ja glädjs åt de enormt snygga soptunnor vi faktiskt har i detta landet. Härligt att design kan leta sig in lite var som helst nuförtiden. :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.