|
|
|
|---|---|
|
Funderar nu på vad som är de bästa torkarbladen till min E32:a Är det "per automatik" BMW original som gäller mht livslängd och duglighet? Kostar ingen direkt förmögenhet, men köper man "fel" så blir ju nästan köpsumman en tusing(2 omgångar då) om man vill vara pedant och ha det bästa :) Någon som har något intressant att berätta om torkarblad? Mvh Janne. | |
|
Ja...Jag köper nu på BMW,fanns visst lösa blad att köpa där,vilket gjorde valet ganska lätt.. Mycket billigare än att köpa från div andra biltillbehörsfirmor iaf. 105kr/st fick jag nu uppgift på att det skulle kosta,tror att dessa gummin fungerar i och med det alternativet fanns original s.a.s. :) Mvh Janne. |
|
|
Original (=Bosch) är tveklöst bäst. 2 st lösa gummin till E32 kostar ca 180 kr. Läs även detta: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok,fixat...Lite "pilligt" ,men det gick ändå relativt smidigt,behövde inte plocka loss torkarmekanismen iaf. Det man måste tänka på också är att klippa av "stumpen" som blir över på rätt sida s.a.s.,men det ger sig när man tittar hur det är konstruerat :) Visserligen så har jag lite lite "slagljud",så jag borde väl ha bytt ut hela alltihopa egentligen...Nåja,får göra det till sommaren då istället.Gummit som nu sitter på plats får hålla ett tag.. Ja,Erik,vet inte vad original gummibladen hade för fabrikat(visste inte heller reservdelskillen), men jag får väl hoppas att dem fungerar som det är tänkt..Som sagt så betalade jag 210kr för dessa lösa gummin. Billigast att göra så,men det är klart att inte kändes det så där superbilligt för den sakens skull :) Kostar nog max ett par kronor att tillverka misstänker jag :) Mvh Janne. |
|
|
Kompletta originaltorkare från Bosch kostar ju bara 400 pix på mekonomen! Då blir det som nytt, och man slipper de slagljud som alltid kommer från glappet i fästet till metallarmarna! Jag köper bara dessa! De håller väldigt länge, så det blir billigt i längden :-) /Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
Jo, det är nog god förtjänst på dess små gummibitar. "Stumpen" kan man se till att placera på den delen av bladet där den är minst i vägen. Brukar betyda inåt på förarsidan och utåt på passagerarsidan, men det kan variera mellan bilmodell. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
BMW säljer numera torkarbladen parvis (jag antar att det är samma som E34), 475 kr fick jag betala. Dyrt, men mycket bra torkare. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag hade BMW orginaltorkare och när jag skulle byta ut bladen så såg jag att Bosch kosta ca. 300kr styck! Så jag köpte 2 st på biltema med rätt längd för ca. 30kr styck, sen tog jag bara isär själva gummibladet och förde över till BMW orginaltorkarna. Detta har fungerat utomordentligt ett bra tag nu! 60kr istället för 600kr. Snålt men perfekt! /Paul |
|
| Måste säja att Bosch är dom bästa jag provat, oavsett var man sen köper dom...:) | |
|
Har själv provat både "billiga" o "dyra"...men bäst tycker jag att SWF är, ett plus är en liten "prick" på hållaren som ändrar färg till gult när det är dax att byta till nya blad igen. Näst bäst tycker jag att Bosch är....men prova gärna SWF, jag lovar att ni blir nöjda. Peo |
|
| Jag köpte lösa torkargummin till min för 100kr och sparade ca 1400kr som helt nya blad från Bosch skulle kostat. | |
| Någon som har koll på vad torkare (BMW/Bosch) till E38 kostar? | |
|
Innan jag köpte originalgummin till mina originalblad, provade jag att köpa Biltemas kompletta blad och flytta över gummit. Resultatet var katastrofalt dåligt, efter en vecka köpte jag originalgummin. Biltemas blad varierar uppenbarligen mycket i kvalitet. Instämmer med PESK om att SWF brukar hålla hög kvalitet, de är originalleverantör till många bilfabrikanter. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Gick ut och kontrollerade om jag skulle kunna se något märke på mina torkare... Visst,jag såg ett litet "SWF" märke där,så jag hade m.a.o. detta innan jag bytte gummin.(när det var dessa gummin från swf vet jag naturligtvis inte,men misstänker starkt att detta var köpt på BMW någon gång). Kanske hängt med ett antal år och att det bara bytts gummin av "skiftande" fabrikat då och då.. Fanns lite siffror på gummit nu, men det gick ej att utläsa vad det var för märke,annat än att BMW har dessa(här uppe iaf).. Mvh Janne. |
|
|
SWF levererar till BMW också som orginaldel, som Janne nämner. Jag fick sådanna till min E36 när jag köpte för ca 4 månader sedan. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.