|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 750ial -88 och min OBC samt bränsleförbrukningsnålen visar fel värde. Nästan hälften av vad den drar i verkligheten. Och ytter-tempraturmätaren visar -36 grader ibland. Vart ska jag leta felen någonstans ? Och om det är givarfel eller nån slang, vart sitter då dessa ? 750 Lundberg | |
|
Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok, tackar, ska kolla detta. Då är det bara bränslevisningen kvar. Kan det vara någon vaccumslang som sitter fel? 750 Lundberg |
|
|
Bränsleförbrukningsnålen är inte vacuumstyrd, den får signal från motorns elektronik. Felet kan ligga någonstans i instrumenthuset eller i motorelektroniken. Vet du om mätarhuset/eller kodkontakten är bytt? Kolla om du får upp rätt chassinummer i displayen enligt: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ok, tackar ska kolla detta också..... 750 Lundberg |
|
|
har kollat F.G nr. men det går inte !? Det enda som händer är att det varnar för slitna bromsbelägg, vilket nu stämmer. men igen övrig information fås.... 750 Lundberg |
|
|
Stämmer att du inte ska få upp något, självtesten finns bara på E32/E34 tillverkade efter 2/89. Jag TROR att andledning till felvisningen kan eventuellt vara att någon har bytt ut kodkontakten till en som kommer från en annan bil (730i/735i), för att "ärva" mätarställningen. Har du full dokumentation på bilen, eller kan den vara skruvad? Vilka siffror får du upp om du håller inne trippknappen (vänstra) och sätter i nyckeln och vrider på radioläge? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| 11101 står det då... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.