AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.805

svårt sälja cabben! varför?

Sida 2 av 2
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Tycker du har riktigt nice styling på den, men tyvärr, det tenderar inte att dra upp värdet iaf. Tror många drar åt sig öronen av det faktum att du har en e46 front på den. Det går inte hem hos alla med uppdateringar av gamla modeller till att försöka få dem att likna nyare... Tycker du skall sänka priset och fundera på att plocka ur stereon för att sälja den separat alternativt plocka över till nästa bil. Sedan skulle jag nog inte nämna hojköp i annonsen. Det säger för många presumptiva köpare en hel del om hur bilen (troligen) är körd. Till sist så saknas en hel del relevant info:

- svensksåld eller importerad?
- hur många ägare?
- servicebok?
Ma
89
Mats-saH
740i -94
320i -02
Den har ju bara varit annonserad i en vecka? Och bara på blocket? Den där bilen kräver nog lite upprepad annonsering i Bilsport framåt vårdagarna om du ska få bra betalt;-)
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
den har varit ute på blocket en omgång innan, fick en del svar då, men ingen som va riktigt seriös :-(

Sen har jag INTE kört speciellt hårt med den, fast det är ju svårt att bevisa. och ja kanske dumt å skriva att jag vill ha en sporthoj hmm

de som talar emot är ju AC, imp -99, s-bok :-( :-(

men bilen e i grymt skick, lacken e som ny, ny cab, bilen känns ny fasten den är 10år gammal.. de som inte har koll tror att bilen max e runt 3-4 år gammal.

de e sjukt va priserna på cab sjunkit under vintern å hösten. när ja köpte min förra vintern fanns det inte en enda cab under 100`
Ma
89
Mats-saH
740i -94
320i -02
Cabbar e ju lite av säsongsvara, köparna som redan nu spanar är säkert mer kräsna eller med lågprisfynd i blick;-)
Kör hårt med bildannons i Bilsport om en månad så är det nog bättre drag!
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
Mats-saH

jepp får göra det..

om man behåller bilen ett år till.. hur mycket kan värdet sjunka ytterligare? eller e raset gjort nu å sen håller den det värdet ett par år till sen nytt ras? va tror ni? e lite inne på att behålla bilen ett år till..
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Du vill inte sälja bilen, eller hur? ;-)

Det där har jag varit med om, man sätter ut bilen till försäljning med ett pris som är för högt (vilket 110 000 är i det här fallet). Sen efter ett tag tröttnar man på att ingen ringer och behåller bilen.

Jag tycker inte att din bil är extremt stylad (trots att jag är originalfanatiker) utan snygg och prydlig. Men årstiden talar emot cabbar och en tio år gammal BMW har tappat det mesta av sitt statusvärde (även om den är en cab) så ett pris över 100 000 känns helt orimligt.

Njut av bilen en sommar till och gör ett nytt försök nästa vår. Rätt prissatt kommer den att försvinna som en skogsarbetarlön en fredag när vårsolen börjar titta fram.
Ma
89
Mats-saH
740i -94
320i -02
Den lär nog sjunka en hel del, ja...men vadå ska du köpa en annan bil lär ju den också tappa värde såvida du inte köper en 5000kr-bil eller en samlarbil. Och en sån ska förstås vara i oskruvat orig.skick o bara körd som 2/3:e bil fina dagar för bästa värdebeständighet:-)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
En polare köpte en svart E30 325 cab -92:a för 105000 kr år 2001. Riktigt läcker. Men uj vad de har rasat i pris nu....

Samma sak händer nog med E36 snart. Om det inte redan skett...
haimaul
BMW är nog inte märket man ska köpa om man vill ha bra andrahandsvärde. Men en M1 är nog en bra investering idag, eller en CSL (både E9 och E46), men annars kan jag bara komma på två nya bilar vars värde eventuellt kan tänkas öka:

*Ferrari Enzo
*Porsche Carrera GT

Urstarka varumärkens extrembilar tillverkade i små serier.

__
When in this charming car,
this charming man...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Saknas s-bok helt? isåfall är den än mer svårsåld och kommer definitivt inte över 100k om du inte har otrolig tur och hittar ngn dåre som inte kan ngt om begbilsköp idag.
I mina kritiska ögon är en bil som saknar servicebok skruvad. krasst, javisst men varför köpa en med dålig dokumentation när det finns billigare med bättre dokumentation?

/Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.