AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.802

svårt sälja cabben! varför?

Sida 1 av 2
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
Tja..

va e de med folk? håller på att sälja min drömbil, har öst pengar i bilen. får bara svar från folk som vill byta mot skitbilar. å sånna som vill ge alldeles för lite, har redan gått ner 10 papp till en. men endå ska de prutas mer.. grrr... e de så svårt å sälja en cabbe nu?? eller ska jag ha is i magen å vänta till vårsommaren är här å sälja den då? har jag begärt för mycket, tycker inte de själv med tanke på allt som kommer med!

länk till annonsen: Länk

ge gärna kommentarer om annonsen m.m.

Sen till er som inte gillar styling med mera VILL INTE HA ERA KOMMENTARER OM ATT DE SÄNKER VÄRDET M.M Å DE SKA VARA ORIGINAL Å DITT Å DATT!!!!!!! Jag å många andra VILL ha en uppseendeväckande bil!!!

Min pärla :-)

Länk
Ganska onödigt att skriva det där sista, eller?
"...VILL INTE HA ERA KOMMENTARER ..." stör iaf mig bra mycket mer än om din bil hade varit en ombyggd opel.

/M
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Om bilen är svårsåld som du säger så finns det väl bl.a. två grundläggande orsaker; för högt pris eller att det inte är så många som du tror tillhör kategorin "Jag å många andra VILL ha en uppseendeväckande bil!!!".
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

För högt pris säger jag med tanke på bilmodell, mil och de faktum att den är stylad.

Sålde min 328-cab -96 Länk med samma mil OCH hardtop till ett pris långt under ditt utsatta pris.

Så mitt tips om du vill sälja är att dumpa priset väsentligt. Vill du inte det får du nog hålla på länge eller behålla bilen.

Mvh
Anders

Länk
735
Pris, säsong och (sorry) styling...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Visserligen är det ingen cab-åkar-säsong men jag tror att många som funderar på cab kollar redan nu.
Kan tillägga att jag sålde min bil efter 2 veckor på börsen. 10 samtal fick jag, 5 som var riktigt intresserade (uppskattningsvis). Den första som kom o provkörde, köpte bilen.

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ledsen att säga det, men ditt pris är ett fantasipris. INGEN vill ge 130 000 för en 325:a från 94.
Stylingen tror jag inte påverkar sådär jättemycket, du har ju originalnjurarna kvar och då är bara spoilern fram det som är lite speciell. + inredning. Det stora problemet är nog egentligen att de som är i åldern 18-24 (målgrupp stylingprodukter) inte har dessa pengar till en bil (rent generellt)
Sen har ju bilen i mina ögon en trasig AC-anläggning eftersom det står att den behöver fyllas med ett ? efter. Det kan kosta allt från 1200- 10000kr att få ordning på, inte helt kul om man lagt 130k redan.
Annonsen är bra, mycket information. Men som sagt du kommer inte få den såld till det priset tror att det är svårt att få över 100k nu på vintern. kanske straxt över ivår.

/Christofer
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med övriga. Går bilen inte sälja? Då är priset fel. Dessutom är detta en något udda bil vilket (precis som Hubbe påpekar) inte drar till sig målgruppen med pengar 30+>. Sen tror jag inte att färgen är den mest populära.

Sänk priset så kommer du få bilen såld, förmodligen till våren.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Tokhögt pris,
Titta på den:
Länk

Visst skiljer en del på bilarna, Dock samma årsmodel och samma miltal.
40.000:- är mycket pengar och jag tror inte att egen styling direkt är någon värdehöjare, Mao lättare att sälja orginalbilar.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ärligt talat , varför gör du ett inlägg där du inte vill ha reda på en (del)orsak, till din bils svårsåldhet? Det ÄR faktiskt så att de flesta uppsakttar en originalbil mer och därmed får din bil en mindre grupp av eventuella köpare, visserligen kanske rätt köpare som vill ha precis det utseendet ger lite extra. Svårt att hitta rätte köparen alla gånger dock. Sedan är det väl som det sagts att den kategorin köpare inte är riktigt lika stadd vid kassa som den som drömmer om att köra runt i en original bil.
Hursomhelst, det är mina teorier. Lycka till med försäljningen, jag tror att cab-köparna vaknar ur sina iden snart...
Orginalutrustade bilar brukar för det mesta vara lättare att sälja, annonsörer med tokstylade (dock tyckte jag ändå din var smakfullt stylad om än lite i överkant) bilar kopplar jag direkt ihop med buskörda eftersom det förmodligen har suttit en yngre förmåga och rattat den, som inte har förstått att bil måste få upp oljetryck och oljetemp innan man börjar gasa ur. Ta bort priset och be folk lägga bud istället så får du en uppfattning om vad den är värd.

Sedan skall man inte räkna med att kunna fåtillbaka de pengar du har "öst in i bilen". Gör ett nytt försök att sälja i Mars-April någon gång, då är det nog lättare.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Har en 320 Cab -94 själv och jag kan bara instämma med att dom är svårsålda nu cabbarna... oavsett pris & att den är original!!! (Kanske beror på att jag "bara" har en 320 oxå iofs) Provat att annonsera, men bara oseriösa som hör av sig... jag har hardtop att mysa under så jag lugnar mig 1-2månader till... :-)
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
130000 för en 10år gammal dussinbil vakna. man får nya småkabbar till frugan för det priset.
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är nog inte stylingen som gör den svårsåld, den är såpass "diskret" att den inte påverkar värdet i mina ögon. Däremot är priset väldigt högt.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Den måste nog ner under 100´-strecket för att börja bli attraktiv!

Sedan är det som sagt en del som talar emot bilen i övrigt:
Högt miltal för biltypen.
Vinter!
Styling som kraftigt begränsar kundskaran.
Sportavgassysemet och sportluftfiltret begränsar kunskaran ytterligare - hur kul är det att sitta i en cabbe som brölar?
Trasig AC (kostar säkert 5-10´att åtgärda!)
Importbil

Som sagt: priset är skyhögt!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
Tack för åsikterna, håller med om att det lät lite dumt i mitt första inlägg ber om ursäkt.

ni som klagar på priset? har ni läst igenom hela annonsen?
men som sagt tror kundkretsen är liten. hmm.

den som undra över sportsystemet, ja du den brölar inte! låter gott när man drar på å e tyst vid normalkörning. det sitter inte simons 4" raka rör om du tror det.

lika bra lägga ner tråden :-) tack för visat intresse. trevlig helg..
blir till att behålla bilen :-) inte dumt det heller blir tjejen gla :P

Min pärla :-)

Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Som en tröst kan jag ju säga att jag personligen faktiskt tycker att bilen är riktigt snygg!
va? ska tjejen få bestämma?? hm
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
va mycket E36 cabbarna har sjunkigt i pris...

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Om ingen vill betala vad du begär är den inte heller värd det priset. Sedan är det ju sant som vibbe säger, man kan få en Peugeot 206 CC 2001-2002 för de pengarna.

E30-cabbarna sjönk i pris ganska rejält från år 2000-2001 då många kostade runt 60-80 000kr idag ligger de på 30-45kkr, är inte orimligt att E36an är på väg nedåt lika snabbt.
Tror som många andra här att köparna uteblir pga

1 Alldeles för högt pris.

2 Relativt höga mil för en cab

3 Stylingen (Jag tycker personligen att den ser helt ok ut)

4 Ac behöver fyllas? (Låter som den är trasig ja......)

Tror att du får börja annonsera ut den strax under 100" om du vill sälja den. Om du lagt 100" på styling så kan du ju räkna dom pengarna som borta eftersom det ju är sällan som personlig styling höjer värdet. Möjligtvis kan det ju göra den mer lättsåld om "rätt" köpare kommer. Lycka till!

sw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.