|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar mitt bygge närma sig sitt slut så småningom! Och innan den 25:e ska nya slutdämpare inhandlas! Ska ha en slutdämp på varsin sida av bakänden, dvs som på nyare Audin Tex! Men frågan är den... Vad ska man köra på för dämpar? Ska jag köra med dubbla Japs dämpare? dvs en på varsin sida med 3" utblås? I kolfiber då! ELLER Med dubbla pipor på bägge sidor Ala DTM stuk, dvs uppåt vinklade runga rör?! ELLER köra med Ovala uppåt böjda rör på varsin sida, dvs en på varje sida? Bör nog tillägga att jag har kjolpaket på bilen, Så att bägga sidor har en sk "plats" för utblås! Så det skulle se kosmetisk rätt ut att ha en slutrör på varsins sida! Ge gärna tips & kritik! Shake That Ass | |
|
har du någon bild på bakpartiet? blir lättare att avgöra då :P /Mvh Daniel |
|
| Tror de skulle bli rätt snyggt om du hade 2 vanliga runda kromade(1 på varsin sida)3,5" rör...tror 3" kan se aningen för litet ut om man ska ha en på varje sida... | |
svavelvinter |
Inhandlas före 25:e ? det luktar Elmia här? :) Jag jagar själv något liknanade skrev precis ett eget inlägg om detta ;) ses på elmia |
|
Här har ni bilder på grejerna jag ska pilla på min bil, ÄVEN bild på bakdelen! Tror det skulle bli extremt mysigt ljud med dubbla japs dämpare! =) Joo, Hade nog ställt ut bilen på Elmia om jag hade fått på Lacken innan det, Men bananerna trillar inte långt från trädet =( + en Ny inredning skulle inte sitta fel heller då! (Annars får man väl ställa ut med Tok tonade rutor runt om! ;) Men blir som sagt ingen Elmia! =( Här har ni Länken till mitt "projekt" jag laggt upp på Zatzy! Länk Har ej hunnit uppdatera projektet där än eftersom har itne kännt det nödvändigt, Men har iallafall inhandlat godis så det räcker o blir över! Men som sagt... fortfarande ska 2st framskärmar till en Coupe inhandlas då det sket sig med dom skärmar jag skulle köpa! =( Nån som vet nån som säljer tex begagnade rostfria framskärmar? Sedan fattas väl bara utblåsen exteriört! Annars har jag inhandlat, Kolfibehuv, Kjolpaket, M3 El-Speglar, Huvlås Pinnar, Xenon Look-A-Like spots som Dimljus! Och funderar under sommaren inhandla Riktiga Xenon till strålkastarna! Sen får man se om jag orkar jaga rätt på fläskiga fälgar! Vid utställning skulle jag få låna GRYMMA fälgar av en däckbutik med största sannolikhet då far har goda kontakter med en av deras återförsäljare! Lite off Topic, Men så ni vet iallafall omkretsen av mitt bygga, Därav ska omkretsen av avgassystemet va liknande! Mvh / M Shake That Ass |
|
| Kör på dubbla japsdämpare! | |
|
Haha Där var det nån som fick sin röst hörd iallafall! =) Haha! =) Joo, hade tänkt o köra på det från första början faktiskt! Men isånafall om jag väljer att köra på japs dämpare... Vilket tum borde man köra på utblåsen? 2½" eller 3"? Bör nog tilllägga att planer på katersättare finns, i form av raka rör från grenröret! blir väl 2x2" hela vägen till slutdämparna då! Sedan får man ta riskerna med flygande! och hänga tillbaka orginal vid besiktning mm! Men oroar mig över att ljudet blir ALLDELES för höggt! Vill ha lite små msygit ljud, inge rally ljud... utan med pysande ljud! som kommer först vid 4500varv! Shake That Ass |
|
|
Oj då! Min dator måste fått spelet! Den hängde sig efter jag postat mitt inlägg, nu vet jag varför! |
|
|
Med bara japsämpare så kommer det låta för mycket! Behåll katten och montera smala fullflödesdämpare framför bakaxeln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.