AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.550

Vad tål Orginal M50B25 för Komp?

Ja, som rubriken lyder!
Undrar bara vad en M50B25 Motor klarar av rent standard mässigt, dvs vid en Ev turbo konvertering, hur många bar bör man ladda utan kompsänkning? Har hört olika, allt från 0.4-1.0 bar?!
Samma sak med kopplingar osv, vad olika saker tål effekt mässigt och hur mkt påfrestningar dom tål?! Som ORIGINAL!

Shake That Ass
Slim_m: har för mej att rawsezx här på forumet har laddat 0,7 (utan kompsänk) med sin M50B25TU. Det va en automatare, tror inget var gjort åt lådan.
MVH //Jonas
Joo, läste det!
Men när han laddade så mkt med okompsänkt motorn måste motorn ha vart 100% frisk!
Nån som vet vad han fick ut för effekt av det!?
vilka packningar böt han mm?
Som sagt... Är sugen på att göra det själv... Men vill inte kompsänka då det blir sånt j*vla jobb inför varje besiktning då om man har kompsänkt motor!

Shake That Ass
om man drog ner fylln. grad så 0bar ~192hk fick jag på 0.7 bar orginalkomp 325hk
Enl mitt beräkn program
//Thörn

Länk
Ok, Måste va därför den kallas för 325!!! =D =P *hehe*
De är rätt mustigt med effekt, dock kan man skala av min 20hk med marginal!
Men måste erkänna att det var betydligt bättre siffra än vad jag förväntat mig!
Kanske turbo planerna tar fart om man lyckas få upp pärlan i 280hk iallafall med org komp!

Shake That Ass
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
En kille där jag bor laddade 0,7 som gav gissningsvis 260-280hk med originalkomp.....
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Det var rawsezx 325 ...
det hänger på mappningen hur mkt han får ut vid det laddet, men vid ideala förhållanden så skulle det kunna bil den effekten, fast med ett smt6 och lite rädd om maskin så vart den säkert överfettad för säkerhets skull.
//M

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.