|
|
|
|---|---|
|
hej! Känner mig väldigt stressad och frustrerad. Ska köra lite drygt 30 mil imorgon och har en kvarts tank. Skulle tanka nu ikväll men tanklocket vägrar gå upp. Tanklocket är av fjädrande funktion där man bara pressar in så ska luckan gå upp. Snälla behöver hjälp, finns det bnågot sätt man kan få upp. Vill inte gärna bryta upp men jag måste verkligen köra mina mil imorgon. Mvh Erik | |
|
Kolla i bagaget. Sitter en liten spak typ som du kan dra i för att få upp luckan. Kolla i instruktionsboken för närmare info. Mats O |
|
| Ja jag hitta en grön liten "knapp" med ett tanklock som man kunde dra ut. Den satt fast i en plastlina. Men inget hände med tanklocket ändå. Hur mycket våld ska man behöva bruka? Känns inte som om plastlinan håller för hu rmcyetk tryck som helst. | |
|
Ett tips om det är minusgrader där du parkerat. Låset skulle kunna vara fruset. Försök med värme. När du värmt så låser du och låserupp igen. Det bästa vor om du kunde parkera varmt under natten så det får lite tid på sig att tina. Hampus |
|
|
Jo det har jag också tänkt. Men möjligheten för bilen att stå varmt inatt finns tyvärr inte så det e inget alternativ för mig idag. Men förstår din synpunkt |
|
| Varmvatten kanske skulle kunna fungera. Bara hälla de på karossen. | |
|
Håll en plastpåse med varmvatten mot karossen ett par minuter, och prova att låsa/låsa upp bilen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Fick upp den nu i morse, använde Hampus B:s metod med att hälla varmvatten och sedan dra i "spaken" i bagageluckan. LIte trög var den men nu ser det fint ut igen. tack för alla svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.