AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
902

Mottryck i katalysator

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Länk

Kan detta vara något att hänga på sin gamla E36 325? :-)

Killen som säljer de påstår att original kat ger 3PSI i mottryck men denna ska ge 1PSI. Kan det stämma?

Fördel/nackdel med mottryck?
Enda Nackdelen som jag kan EV tänka mig är... Den inte renar som den ska, dvs inte går igenom besiktningen!
Men varför inte köpa en begagnad kat och blåsa ur den helt o hållet o hänga på? Ger både mer effekt, och finare bröl! Och sen slipper du vrida dig i sängen med ovissheten om att den ska gå igenom besiktningen! =)
Funderar själv på att klippa min kat och köra med raka rör i sommar! Dock ska man orka pilla dit givaren *suck*

Shake That Ass
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Köp en Länk från Länk istället så slipper du "ovissheten" kring bilprovningen och får mer toppeffekt, skaffa gärna extraktor också.

Mvh
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Måste ju ha 2 stycken isf. Tyckte den andra såg bra ut för där va 2 in och 2 ut.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det finns ju Y-rör som tillsammans med 3"-ansl skulle bli kalas, visserligen lite pyssel men inget omöjligt.

Problemet med katen från Ebay är att det inte står nånstans om det är metallkärna eller inte, kan mycket väl vara en med gammal keramikkärna som de försöker sälja ut, och jag har hört många som blivit blåsta på Ebay...

Mvh
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ok, tack för tipsen.

Men frågan kvarstår om mottryck osv?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.